چرا تیزرهای خاله قورباغه از ماهواره پخش شد؟

چرا تیزرهای خاله قورباغه از ماهواره پخش شد؟ هنر شهر: تهیه كننده فیلم خاله قورباغه به دنبال پخش تیزرهای این فیلم از شبكه ماهواره ای، متنی را منتشر نمود.


به گزارش هنر شهر به نقل از ایسنا، پیرو پخش تیزرهای فیلم "خاله قورباغه" از شبكه های جم، فرشته طائرپور نویسنده و تهیه كننده این فیلم كودك، یادداشت زیر را منتشر كرد:
با ناامیدی مطلق از همه راه های رفته، مرسوم و مفید (البته برای ازما بهتران)، حالا دیگر می خواهم از هر فرصتی، هر موقعیتی، هر ابتكاری برای اطلاع رسانی به بچه ها و خانواده ها استفاده كنم تا برخلاف تمایل برخی جریان ها، مردم گروه-گروه آگاه شوند كه در این وانفسا، جمعی از بهترین چهره های سینمای كودك -كه دلواپسان واقعی بچه های ایران زمین هستند- با سه سال كار فشرده، یك فیلم شاد و موزیكال به اسم "خاله قورباغه" برای بچه ها ساخته اند كه حالا در سینماهای كشورمان اكران شده است؛ همین!
حالا حتی اگر بلندگو دستی وانتی میوه فروش یا ضایعات جمع كن كوچه مان هم به دستم بیافتد برای اهالی محله جار می زنم تا خبردار شوند و بچه هایشان را برای تماشای یك فیلم كودك ایرانی به سینما ببرند.
در عصر رسانه، حتما این شیوه از تبلیغ، چاره ای كودكانه به نظر می رسد؛ باكی نیست. مگر كار ما اساسا توجه به راهكارهای كودكانه نیست كه در آنها جدال بین حق و ظلم همیشه پابرجاست؟
وقتی برای "خاله قورباغه ها" و بچه ها، در راهكارهای رسمی، حكومتی، رسانه ای و بزرگسالانه سهمی وجود ندارد، شاید روش های كودكانه بتوانند لااقل قصه ای برای فرداها بسازند.
حالا كدام قانون، كدام دادگاه، كدام قاضی و كدام منطق می خواهد چنگ زدن به چنین چاره های از سر ناچاری را برای یك فیلمساز كودك در كشوری اینچنین لبالب از استانداردهای چندگانه، ممنوع كند؟
كدام اراده، سهم امثال مرا در رسانه ملی خودمان كمتر از تولیدات برادرانی رقم می زند كه حتی در هفدهمین هفته نمایش فیلشان هم همچنان مشمول حمایت های سخاوتمندانه تبلیغاتی هستند؟
كدام عدالت، امنیت تولید كنندگان فیلم ایرانی را در استفاده از رسانه های جایگزین، كمتر از تولیدكنندگان انواع رب و چیپس و اپلیكشن و...تعیین و تامین می كند؟
هر تهیه كننده ای به تجربه می داند كه هیچ روش تبلیغی، به اندازه پخش ۲۰۰۰ تبلیغ مجانی ۲-۳دقیقه ای از كانال های سراسری تلویزیون ملی، تاثیر در موفقیت اكران یك فیلم سینمایی ندارد(به آمار اكران نوروز امسال رجوع كنید)؛ اما وقتی این موهبت صرفا نصیب بعضی از فیلمسازان -و نه همه فیلم ها- می شود، چه باید كرد؟
خوشبختانه میزان استقبال بچه ها و خانواده ها از فیلم "خاله قورباغه" به لطف تبلیغات مردمی و البته تابلوهای شهری، هر روز از روز قبل بالاتر می رود، اما بهرحال نمی توان نادیده گرفت كه محرومیت مطلق از تبلیغات رسانه ای در آستانه و شروع اكران، آنهم همزمان با مسابقات جام جهانی، نقطه آغاز حركت ما را غیرمنصفانه در جایی قرار داد كه جبران آن برای هیچكس مقدور نیست؛ و تنها خاصیتش، عرضه تصویر تمام عیاری شد از جفای هدفمند تلویزیون كشورمان با اغلب تولیدات سینمایی كشورمان!
و لذاست كه ما سینماگران نمی فهمیم كه "سال پشتیبانی از تولیدات ملی" برای امثال ما، با چه اتفاقاتی قرارست تقویم شود!



1397/04/22
00:44:55
5.0 / 5
4192
تگهای خبر: تبلیغات , تهیه كننده , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است