در نشست رشد و تعالی مراكز استان های صدا و سیما؛

راهبردهای رسانه ملی در روزهای منتهی به انتخابات مشخص شد

راهبردهای رسانه ملی در روزهای منتهی به انتخابات مشخص شد هنر شهر: معاون امور استان های صداوسیما از فراهم سازی زمینه های حضور و مشاركت گسترده مردم در انتخابات بعنوان مهمترین راهبرد رسانه ملی نام برد.



به گزارش هنر شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان های سازمان صدا و سیما، علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما در پنجمین نشست رشد و تعالی مراكز استان های صدا و سیما با اشاره به اولویت های مراكز در نیمه دوم سال جاری اظهار نمود: برنامه ریزی و اقدام بایسته برای راهپیمایی بزرگ اربعین، ایجاد شادی و نشاط در قاب تلویزیون و برنامه های رادیو پس از محرم و صفر و اهتمام نسبت به مناسبت های پیش رو همچون انتخابات اسفندماه، همچون این اولویت ها هستند. ضمن اینكه كنداكتور پخش در نیمه دوم سال باید تغییرات محسوسی داشته باشد، تولید، تامین و پخش در مراكز باید بسیج شوند و بهترین و جذاب ترین ها را روانه آنتن كنند.
معاون امور استان های سازمان صدا و سیما با اشاره به اینكه مدیران كل باید بطور ویژه برای تحقق این مهم وقت بگذارند، اظهار داشت: مناسبت های مختلفی را پیش رو داریم همچون یوم الله ۱۳ آبان، دهه فجر و یوم الله ۲۲ بهمن (راهپیمایی بزرگ) و مناسبت هایی از این دست كه باید با برنامه های خلاقانه و نوآورانه وارد كنداكتور شوند. لازم است شبكه های استانی به تبیین خاصیت های نامزدهای اصلح از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بپردازند.
دارابی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز ۹۹ اظهار داشت: تعطیلات نوروز وقت بسیار مناسب برای گوش كردن رادیو و تماشای تلویزیون است؛ همه مراكز باید برنامه های خودرا عرضه كنند و سیمای استان ها و رادیو هماهنگی لازم را انجام دهند. از طرف دیگر سوژه رونق تولید باید دست برتر را در برنامه ها بگیرد و برای این منظور توجه به مواردی همچون معرفی كارآفرینان و مجاهدان عرصه اقتصادی یك وظیفه است.
وی اشاره كرد: شبكه های استانی باید زبان مردم باشند و برای گره گشایی و پیگیری مشكلات آنها پیشگام شوند.
معاون امور استان های صدا و سیما اضافه كرد: همچون ماموریت های راهبردی مراكز، اهتمام نسبت به بیانه گام دوم است و برای این منظور ستاد آن باید منظم تشكیل گردد. برنامه ها در رادیو و تلویزیون و فضای مجازی تولید و پخش و گزارش آن مستمر ارسال شود.
دارابی با اشاره به ضرورت تشكیل و فعالیت جدی شورای صیانت از زبان و ادب فارسی در مراكز اشاره كرد: این كار خیلی مهم می باشد و از مطالبات رهبری معظم انقلاب اسلامی است، در ستاد شورای آن تشكیل شده است؛ در مراكز این ستاد را تشكیل دهید و در طول سال باید این كار دنبال شود. تولید مشترك مراكز مرزی با كشورهای همسایه و تولیدات مشترك استان های همجوار و هم اقلیم و هم زبان و دارای مشتركات فراوان برای جریان سازی و تاثیرگذاری برنامه ها به خصوص در حوزه لطمه های اجتماعی، محیط زیست یك اصل است كه این پروژه در سیمای استان ها و صدا نیاز به مدیریت ویژه ای دارد.
وی افزود: زبان رسانه را باید متناسب با مخاطب تغییر دهید؛ زبان رادیو و تلویزیون متعلق به نسل جوان و جامعه است. تغییرات نسلی و مطالبات آنها را پیگیری كنید. جوانان، زنان، طبقه متوسط شهری سه موتور محركه تحولات اجتماعی هستند كه برای این قشر باید برنامه سازی خلافانه كنید.

1398/07/18
21:52:03
5.0 / 5
3808
تگهای خبر: آنتن , برنامه , رادیو , شبكه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است