برگزاری غیرمتمركز نمایشگاه كتاب فرانكفورت

برگزاری غیرمتمركز نمایشگاه كتاب فرانكفورت به گزارش هنر شهر نمایشگاه كتاب فرانكفورت ۲۰۲۰ به صورت غیرمتمركز برگزار می شود.


به گزارش هنر شهر به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، برپایه خبر منتشرشده در پایگاه الکترونیکی نمایشگاه کتاب فرانکفورت، مسئولان این نمایشگاه از برگزاری آن به صورت غیرمتمرکز و مجازی در شهر فرانکفورت آگاهی داده اند.
باتوجه به بحران جهانی کرونا، این برگزاری بر مبنای تایید مدیران ایالت هسن و با گسترش کارهای مجازی محقق خواهد شد. بر مبنای خبر منتشرشده و همینطور اطلاع رسانی کاترین گروین (مدیر روابط عمومی نمایشگاه کتاب فرانکفورت)، مسئولان برگزاری نمایشگاه بر مبنای تصمیم اتخاذشده توسط شورای عالی اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان و رایزنی با مقامات مختلف به این نتیجه رسیده اند. مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، نمایشگاه کتاب فرانکفورت در دوره جاری خود، به صورت غیرمتمرکز در مرکز نمایشگاهی در شهر فرانکفورت و همزمان به صورت مجازی انجام می شود. بدین منظور نشست خبری نمایشگاه کتاب فرانکفورت ساعت ۱۲ ظهر پنجشنبه، ۸ خرداد با حضور یورگن بووس (مدیر نمایشگاه) و سایر مقامات اجرایی برگزار و به صورت زنده و مستقیم از یوتیوب (https: //youtu.be/WewaPYIQUkw) پخش می شود.
بر همین مبنا و طبق اعلام اولیه، هفتادودومین دوره این نمایشگاه باتوجه به نکات زیر برگزار خواهد شد:
۱. مبنای برگزاری هفتادودومین دوره نمایشگاه فرانکفورت در محل نمایشگاه، رعایت پروتکل های مفصل بهداشتی و پزشکی حاکم در ایالت هسن است که باتوجه به ارزیابی مداوم و حرفه ای از وضع موجود و انطباق پیوسته با الزامات قانونی قابل اجرا و بمنظور تضمین امنیت بازدیدکنندگان، غرفه داران و کارکنان شرکت کننده در این نمایشگاه اجرا می شود.
۲. نمایشگاه کتاب فرانکفورت بعنوان ویترین بین المللی صنعت نشر در سال های اخیر نه تنها در میان متخصصان این حوزه، بلکه در میان خوانندگان هم به صورت فزاینده ای رواج یافته است. نمایشگاه کتاب فرانکفورت حتی در مواقع بحرانی هم از این جایگاه استفاده و آنرا برای آینده صنعت نشر حفظ می نماید. بر همین مبنا برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال (که تلفیقی از رویدادهای فیزیکی در رابطه با کتاب در مرکز نمایشگاه همراه با فرمت های دیجیتال آینده گر است) از اهمیت بسیاری برخوردارست.
۳. نمایشگاه کتاب فرانکفورت انتظار دارد غرفه داران از سراسر اروپا در این رویداد مشارکت کنند. حضور سایر کشورها هم بسته به محدودیت های سفر در زمان نمایشگاه (ناظر به وضعیت بهداشتی کشور مبدأ) خواهد بود. جزئیات برنامه نمایشگاه سال جاری در آخر ماه ژوئن اعلام می شود.
۴. در نمایشگاه فرانکفورت، ایمنی و سلامتی همه شرکت کنندگان مانند همیشه در اولویت قرار دارد. اقدامات پیچیده ای باتوجه به ضرورت حفظ فاصله اجتماعی و بهداشت برای راهنمایی بازدیدکنندگان اتخاذ می شود و این امر با الزامات فعلی تطبیق داده می شود.
۵. برنامه دیجیتال نمایشگاه کتاب فرانکفورت، نیازهای شرکت کنندگان محلی و تمام شرکت کنندگان متصل از سراسر جهان را با امکانات زیادی (از جمله عرضه شرکت و محصول، مناسبت ها و قالب های مربوط به شروع مشاغل، برقراری تماس با شرکای تجاری، روند بازار و آموزش)، پشتیبانی خواهدنمود. بدین منظور این نمایشگاه در حال تولید تعدادی قالب دیجیتالی است که دقیقاً به این نیازهای مشتری پاسخ می دهد و مشارکت شرکت ها و فعالان صنعت چاپ و نشر و صنایع وابسته در سراسر جهان در نمایشگاه کتاب ۲۰۲۰ را امکان پذیر خواهد ساخت.
۶. بمنظور آگاه سازی علاقه مندان کتاب در سراسر جهان در مورد کتاب های جدید منتشرشده، نمایشگاه کتاب فرانکفورت تقریباً به شکل مجازی برگزار می گردد.
۷. کشور میهمان ویژه: مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت در حال رایزنی با مسئولان کانادایی برای تطبیق شرایط با وضع موجود هستند. نحوه این حضور بزودی اعلام خواهد شد.
در این اطلاعیه، برنامه اجرایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۲۰ بدین صورت اعلام شده است:
• زمان: از ۱۴ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰.
• تعداد بازدیدکنندگان پذیرفته شده: بازدیدکنندگان همزمان در سایت پذیرش می شوند و به فضای ناخالص پرشده در ماه اکتبر بستگی دارد.
• سالن ها: هم اکنون، برگزاری نمایشگاه در سطح شش سالن متمرکز است (سطح سالن ۳.۰ و ۳.۱، ۴.۰، ۴.۱ و ۶.۰ و ۶.۱).
• جانمایی: پیش بینی می شود جانمایی متقاضیان تا اواسط ماه جولای به اتمام برسد.
• فضای غرفه: کمترین فضای ممکن برای برگزاری غرفه، ۸ مترمربع خواهد بود. غرفه دارانی که ۴ مترمربع رزرو کرده اند ۴ مترمربع مازاد (بدون پرداخت هزینه اضافی) دریافت می کنند.
• عرض راهرو: به هر غرفه ۱.۵ متر عرض (راهرو) در جلو بعنوان یک منطقه ارتباطی اضافی اختصاص می یابد و عرض راهرو در سالن ها بین ۶-۸ متر است.
تبادلات کپی رایت: آژانس های ادبی واقع در مکان جدید centre LitAg (سالن ۶.۱ ) هم می توانند سال جاری توسط مدیران کپی رایت ناشران مختلف برای بهره برداری استفاده شوند.
فروش کتاب: بازدیدکنندگان می توانند روز شنبه و یکشنبه کتاب را با قیمت خرده فروشی قانونی خریداری کنند.
• بلیت ورودی نمایشگاه: بلیت فروشی برای بازدیدکنندگان تجاری از تاریخ ۱۱ مرداد شروع می شود.



1399/03/08
13:25:47
5.0 / 5
2082
تگهای خبر: آموزش , برنامه , جشن , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است