بر اثر ابتلا به كرونا؛

هنرمند پیشكسوت موسیقی مقامی خراسان جنوبی درگذشت

هنرمند پیشكسوت موسیقی مقامی خراسان جنوبی درگذشت به گزارش هنر شهر عیسی رستمی افین هنرمند پیشكسوت موسیقی مقامی خراسان جنوبی، چهارشنبه ۱ مردادماه بر اثر مبتلا شدن به بیماری كرونا در شهر قاین درگذشت.



به گزارش هنر شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، عیسی رستمی افین استاد موسیقی مقامی خراسان جنوبی، چهارشنبه اول مردادماه بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در شهر قاین درگذشت.
عیسی رستمی متولد سال ۱۳۴۷ دهستان افین، بخش زهان شهرستان زیرکوه بود. او به جهت علاقه به موسیقی محلی از دوران نوجوانی آواز محلی را دنبال می کرد و از سال ۱۳۷۸ به صورت تجربی دوتار نوازی را شروع کرد. سپس در سال ۱۳۸۲ از محضر استاد عزیز تنها و استاد ذوالفقار عسکریان بهره برد. وی ضمن نوازندگی دوتار به جهت علاقه به خوانندگی محلی از دوران نوجوانی وجوانی در این حوزه هم فعالیت داشت.
مرحوم رستمی مسئول گروه موسیقی مقامی سرآهنگ شهرستان قائنات بود و سال های متمادی با انجمن موسیقی قاین و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائنات در اجرای کنسرتهای موسیقی، جشنواره های موسیقی مقامی در شهرستان و استان به عنوان نوازنده و داور همکاری داشت.
این هنرمند از سال ۱۳۸۵ با صدا و سیمای خراسان جنوبی هم همکاری داشت که آثار ارزشمندی از دوتار و آواز وی در آرشیو مرکز صدا و سیمای استان خراسان جنوبی موجود است.


منبع:

1399/05/02
23:40:14
5.0 / 5
1795
تگهای خبر: آهنگ , جشن , جشنواره , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است