پرداخت مطالبات معوق ایثارگران شروع شد

پرداخت مطالبات معوق ایثارگران شروع شد معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه روز شنبه 4 مردادماه در نشست صمیمی با تعدادی از ایثارگران و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز پرداخت مطالبات ایثارگران و تسویه كامل این مطالبات تا آخر سال جاری آگاهی داد.


به گزارش هنر شهر به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نشست برگزار شده را باارزش و کم نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: تقدیر ایثارگران از بنده سبب شرمساری من در مقابل شهدا و حاضرین در جلسه شد، ای کاش در این مقطع کم تکرار در تاریخ وظیفه سربازی خودم را مقابل خانواده معظم شهدا و ایثارگران و بنیاد شهید و امور ایثارگران به شایستگی انجام دهم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: خوشبختانه در حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب بنیاد شهید و امور ایثارگران واریز شده تا در چند روز آینده قسمتی از معوقات خانواده معظم شهدا پرداخت گردد البته این بدهی در بخش های مختلف حدود ۷ هزار میلیارد تومان است و تا اختتام امسال معوقات ایثارگران تسویه خواهد شد.
وی با اشاره به فداکاری و از خودگذشتگی ایثارگران در دوره های مختلف افزود: شهدا و ایثارگران نجات دهنده کشور و مردم هستند و با خون خود از کشور پاسداری کردند. اگر اقدامی از طرف دولت صورت گرفته تنها ذره ای از حقوق حقه آنها است و موجب شرمساری بنده است که پرداخت برخی مطالبات ناچیز با تأخیر انجام شده و بنده با صداقت و صراحت خودرا لایق و شایسته ستودن نمی دانم.
نوبخت اضافه کرد: ایثارگران برای سرافرازی نظام و کشور مرزهای جغرافیایی را در نوردیدند و در منطقه موجب سرافرازی اسلام شدند و همیشه باید تاکید نماییم که شهدای ما رفتند تا نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام پایدار بماند. امروز نیز هر کدام از ما باید دقت کنیم که آیا در حال ادامه دادن راه شهدا هستیم یا خیر. من باور دارم که کشور در یک جنگ رو در رو با خبیث ترین قدرت جهان است و او از تمام ابزارها برای مقابله با جبهه ایران اسلامی استفاده می نماید.
معاون رئیس جمهوری اشاره کرد: شهدا در ۸ سال دفاع مقدس با کمترین امکانات جنگیدند ولی با اراده پیروز شدند، کشور حالا نیز با کمبود منابع و بودجه مواجه می باشد ولی باتوجه به ظرفیت های کشور که همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بوده می توانیم از مشکلات عبور نماییم.
گفتنی است، در این جلسه قرآن دست نویس یکی از شهدای والامقام، تقدیرنامه و تابلوی منقش به تصویر شهید سپهبد قاسم سلیمانی از طرف ایثارگران به محمدباقر نوبخت اهدا شد.

مطالبات معوق ایثارگران پرداخت می شود
سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه که در مجتمع فرهنگی جانباز شهید رسول زاده انجام شد با اشاره به دستور رئیس جمهور برای پرداخت معوقات جامعه ایثارگری تا اختتام کار دولت یازدهم اظهار داشت: بعد از این دستور نشستی در این خصوص با رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شد که ایشان با وجود همه مشکلات دولت تاکید داشتند که هر قدمی که برای جامعه ایثارگری برداشته شود قطره کوچکی از عظمت فداکاری آنها نخواهد بود.
وی ادامه داد: در این جلسه عنوان کردم که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایثارگران سرمایه های عظیم انقلاب هستند و با پرداخت معوقات این عزیزان که بعضی از سال ۹۱ و بعضی از سال ۹۵ باقی مانده باید ذره ای از مسئولیت خودرا نسبت به جامعه ایثارگری ادا نماییم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه مصوبه دولت و پیگیری های رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت معوقات خانواده معظم شهدا و ایثارگران اقدامی انقلابی و ماندگار است اظهار داشت: همین طور پاداش بازنشستگی خانواده معظم شهدا و ایثارگران تا آخر سال جاری پرداخت می شود که باتوجه به مشکلات اقتصادی کشور جای تقدیر دارد.
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سه فصل مشکلاتی دارد که قسمتی از آن پرداخت بدهی دانشگاه ها است که دستوراتی برای پرداخت آن در مرداد ماه صادره شده و از طرف دیگر اجرای ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با مشکلاتی همراه بود که عمده مسائل آن حل شده و جزئی از پاداش مرخصی خانواده معظم شهدا باقی مانده که امیدواریم هر چه زودتر پرداخت گردد همین طور مشکلات پرداخت حق بیمه تکمیلی ایثارگران نیز وجود دارد که بنا بگفته آقای نوبخت از محل هدفمندی یارانه ها و با عنایت دولت تامین خواهد شد.

اعلام آمادگی فراکسیون ایثارگران مجلس برای پیگیری حل مشکلات ایثارگران
احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، اقدام دولت برای پرداخت معوقات ایثارگران را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی نیز در خدمت ایثارگران است و در جلسه اخیر با آقای اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصمیمات خوبی در همراهی با دولت گرفته شده و به زودی جلساتی نیز در این راستا با ستاد کل نیروهای مسلح خواهیم داشت.
وی افزود: در فراکسیون ایثارگران کمیته های تنقیح قوانین، کمیته بودجه۱۴۰۰، کمیته مسکن و کمیته برنامه هفتم توسعه برای حل مشکلات ایثارگران فعال گردیده است. از مجموع قوانین در رابطه با ایثارگران بین ۲۵ الی ۳۰ درصد اجرا می شود و برخی قابلیت اجرا ندارند که تا اختتام دولت یازدهم باید تنقیح صورت گیرد.
وی تاکید کرد: در مجلس یازدهم بطور قطع قوانینی را برای ایثارگران تصویب می نماییم که قابلیت اجرا داشته باشد و زمان و بودجه آن نیز به صورت دقیق پیش بینی خواهد شد. امیدواریم مشکلات بیمه درمانی تکمیلی ایثارگران و معوقات آنها نیز مرتفع شود و از طرف دیگر بنیاد بتواند علاوه بر کمک های دولت از سازمان های اقتصادی زیرمجموعه خود نیز برای پرداخت مطالبات ایثارگران به خصوص در مورد دانشگاه ها کمک بگیرد.

قدردانی از دولت برای تلاش در جهت کاهش مشکلات ایثارگران
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات جامعه ایثارگری اظهار داشت: خوشبختانه کوشش های آقای اوحدی و گزارشات ارائه شده در جلسات هیئت دولت سبب شد که دولت در این تنگنای بودجه قدم هایی را برای حل مشکلات ایثارگران بردارد و رئیس جمهوری بعد از کوشش های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه تامین مسکن ایثارگران برای تسویه معوقات خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تا اختتام دولت دستوراتی صادر کردند که جای قدردانی دارد.




1399/05/04
23:38:36
5.0 / 5
1662
تگهای خبر: برنامه , تصویر , خدمات , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است