به طور رسمی اعلام شد؛

برگزاری مجازی برلیناله ۲۰۲۱

برگزاری مجازی برلیناله ۲۰۲۱ به گزارش هنر شهر مقامات برگزارکننده جشنواره فیلم برلین به صورت رسمی اعلام نمودند که این جشنواره به صورت مجازی در ماه مارس برگزار می گردد.



به گزارش هنر شهر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم برلین اعلام نمود این رویداد به صورت فیزیکی در ماه فوریه برگزار نمی گردد. به جای آن جشنواره مقرر است از یکم تا ۵ مارس برای دست اندرکاران صنعت فیلم برگزار گردد و بازار فیلم اروپا هم به صورت مجازی در کنار آن این دوره را برگزار می نماید. رویداد فیزیکی یا جشنواره برای عموم مردم در ماه ژوئن برگزار می شود.
این خبر به صورت جسته و گریخته چهارشنبه درز کرده بود و البته چند احتمال دیگر هم برایش در نظر گرفته شده بود.
اکنون گفته شده برنامه جشنواره در ماه فوریه اعلام می شود و داوران بین المللی ناظر بر بخش رقابتی آن در ماه مارس برندگان این دوره را انتخاب می کنند. برندگان و فیلمهای منتخب در ماه ژوئن به صورت فیزیکی در مقابل دید مخاطبان قرار می گیرند.
کارلو چاتریان مدیر هنری جشنواره از این تصمیم بعنوان تصمیمی برای این دوره یاد کرد و گفت در ماه مارس دست اندرکاران صنعت فیلم به صورت آنلاین گرد هم می آیند و در تابستان مانند یک شروع تازه، هفتاد سال بعد از برگزاری اولین دوره جشنواره مخاطبان هم در کنار فیلمسازان و دیگر اعضای سازنده فیلم این رویداد را زیر آسمان باز جشن می گیرند.
وی اضافه کرد: بدین سان فرصت های بیشتری در اختیار جشنواره قرار می گیرد تا هم بخش های مختلف را برگزار کنند و هم بخش رقابت بین المللی برگزار گردد و از برندگان خرس های طلا و نقره در فضایی صمیمی تجلیل شود.
این جشنواره قرار بود از ۱۱ تا ۲۱ فوریه به صورت فیزیکی برگزار گردد اما شیوع باردیگر ویروس کرونا در آلمان باعث شد تا برنامه ریزی جدیدی برای این دوره صورت بگیرد.
بودجه برگزاری برلیناله در سال ۲۰۲۰ برابر با ۲۷.۲ میلیون یورو (۳۳ میلیون دلار) بود.
آمار مبتلایان به کرونا ویروس این هفته در آلمان بالا رفت و موسسه روبرت کخ که مسئولیت کنترل بیماری را برعهده دارد گزارش کرد که تنها روز چهارشنبه ۹۵۲ نفر جان باخته اند که رکوردی در این حوزه در آلمان محسوب شد. آلمان با ابتلای بیشتر از ۲۷ هزار نفر در یک روز رکورد دیگری به جای گذاشته است.
برلیناله سال ۲۰۲۰ میزبانی ۱۸ هزار و ۵۱۸ نفر میهمان از صنعت فیلم از ۱۳۲ کشور جهان را برعهده داشت که از این میان ۳۴۴۷ نفر را روزنامه نگاران تشکیل داده بودند. مردم بازدید کننده از این رویداد بیشتر از ۴۷۹ هزار نفر بودند. سال پیش ۳۴۱ فیلم برای عموم به نمایش درآمد و ۷۳۲ فیلم در بازار فیلم اروپا ارائه شد. این جشنواره ۱۵ سینما را برای نمایش فیلم هایش برای عموم به کار گرفت که در مجموع دربرگیرنده ۲۹ پرده نمایش بودند.


منبع:

1399/09/29
14:54:21
5.0 / 5
710
تگهای خبر: آنلاین , برنامه , جشن , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است