شهردار منطقه دو رشت خبر داد:

نورپردازی ساختمان های قدیمی در شهر رشت

نورپردازی ساختمان های قدیمی در شهر رشت به گزارش هنر شهر، به نقل از ایسنا شهردار رشت اعلام كرد: نورپردازی ساختمان های قدیمی و تاریخی در بافت مركزی شهر رشت به زودی انجام می گیرد.


مرتضی عاطفی شهردار منطقه دو رشت از نورپردازی ساختمان های تاریخی اداره پست، هتل ایران و ساختمان فرهنگ و هنر در میدان شهرداری رشت خبر داد و گفت: در فرآیند ادراك محیط پیرامون، بینایی، بیشتر از سایر حواس پنجگانه دخالت دارد و یكی از عناصر مورد ادارك بصری، نور می باشد . 
 
شهردار منطقه دو رشت افزود: هدف از نورپردازی، علاوه بر زیباسازی فضاهای شهری، تشویق مردم به حضور پایدار در فضاهای شهری، ساماندهی جداره ها و جذابیت بیشتر شهر، به ویژه در شب و به خصوص محدوده هایی كه در بافت تاریخی و ابنای شناخته شده قرار گرفته اند، می باشد . 
 
وی تصریح كرد: تاكنون ضرورتی برای تدوین برنامه مشخص در جهت هدایت نور در شهرها وجود نداشته كه همین امر سبب افت كیفی اماكن تاریخی و فضاهای شهری شده است . 
 
عاطفی با بیان اینكه اگر می خواهیم به كیفیت بالاتری از زندگی در شهرها برسیم، لازم است كه نگرش خود را درباره جایگاه نورپردازی در فضاهای شهری تغییر داده و نورپردازی را به عنوان یكی از اهداف عمده در طراحی فضاهای شهری در نظر بگیریم . 
 
وی با اشاره به نورپردازی ساختمان تاریخی شهرداری رشت در روزهای پایانی سال گذشته و استقبال شهروندان و مسافران داخلی و خارجی از طراحی انجام شده در نورپردازی ساختمان مذكور گفت: امیدواریم با اجرای این طرح برای سه ساختمان قدیمی و ارزشمند شهر رشت كه در بافت مركزی این شهر قرار گرفته است بتوانیم به زیبایی های بصری با هدف جلب رضایت شهروندان، ایجاد محیطی آرامش بخش و جذب گردشگر اقدامات موثری انجام دهیم. 
1396/04/15
00:29:46
5.0 / 5
4860
تگهای خبر: نورپردازی , فضای شهری , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است