انتشار فراخوان شركت در كارگاه های سینمای مستند باستان شناسی

انتشار فراخوان شركت در كارگاه های سینمای مستند باستان شناسی هنر شهر: نخستین دوره كارگاه های تخصصی سینمای مستند باستان شناسی را با حضور استادان و محققان حوزه سینمای مستند و باستان شناسی برگزار خواهد شد.


به گزارش هنر شهر به نقل از مهر، مركز گسترش سینمای مستند و تجربی با همكاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در راستای توسعه مباحث میان رشته ای و پژوهش ها و تحقیقات زیربنایی در مباحث تئوریك سینمای مستند، نخستین دوره كارگاه های تخصصی سینمای مستند باستان شناسی را با حضور استادان و محققان حوزه سینمای مستند و باستان شناسی برگزار می كند.این كارگاه ها برای آگاهی و آشنایی باستان شناسان با ماهیت و مفاهیم فیلم مستند باستان شناسی و روش های ساخت آن و ضرورت تولید فیلم های مستند باستان شناسی برگزار می شود. ضمن این كه در این كارگاه ها، مستندسازان هم با تعریف فیلم های مستند باستان شناسی و نحوه تولید این فیلم ها در محوطه های باستانی آشنا می شوند. در این برنامه آموزشی، باستان شناسان و مستندسازان به اتفاق هم و با هدف هم اندیشی در كلاس ها حضور خواهند داشت. شرایط عمومی شركت در این كارگاه ها، آشنایی با مفاهیم علم باستان شناسی و مفاهیم سینمای مستند است.عناوین كارگاه های سینمای مستند باستان شناسی به این شرح است: آشنایی با فیلم مستند باستان شناسی در جایگاه سند و تهیه كنندگی و كارگردانی در فیلم مستند باستان شناسی؛ آشنایی با چگونگی پژوهش در فیلم مستند باستان شناسی؛ آشنایی با فیلم برداری در فیلم مستند باستان شناسی؛ آشنایی با تدوین و صدا و استفاده از اسناد در فیلم مستند باستان شناسی
در حوزه باستان شناسی، مستندسازان در كنار باستان شناسان با سرفصل های ذیل آشنا می شوند: مفاهیم و تعاریف باستان شناسی؛ روند شكل گیری محوطه های باستانی؛ سرشت و چیستی مواد باستان شناختی؛ باستان شناسی و هویت فرهنگی.زمان و مكان برگزاری این كارگاه ها از ۱۰ مهر تا ۱ آبان ماه ۹۶ (هفته ای دو جلسه، صبح و عصر روزهای دوشنبه) در مركز گسترش سینمای مستند و تجربی و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است. هزینه شركت در این كارگاه ها هم دو میلیون ریال اعلام شده است. متقاضیان شركت در كارگاه های سینمای مستند باستان شناسی می بایست فرم ثبت نام را به صورت اینترنتی روی وب سایت مركز گسترش سینمای مستند و تجربی به نشانی www.defc.ir تكمیل كنند. از آنجا كه ظرفیت كارگاه ها محدود است، اولویت با افرادی است كه در ثبت نام پیش قدم هستند. به شركت كنندگان در این كارگاه ها از سوی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، گواهی شركت داده خواهد شد.
 

1396/06/20
14:15:32
5.0 / 5
4719
تگهای خبر: سینما , میراث فرهنگی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است