معرفی برگزیدگان جایزه اخلاق و نیایش

معرفی برگزیدگان جایزه اخلاق و نیایش هنر شهر: برگزیدگان نهمین جایزه اخلاق و نیایش در حوزه های مختلف هنری، اجتماعی و دینی معرفی گشتند.


به گزارش هنر شهر به نقل از ایسنا، عصر چهارشنبه ۲۳ خردادماه مراسم نهمین جایزه اخلاق و نیایش در سالن همایش های بین المللی مركز اسناد و كتابخانه ملی ایران برگزار گردید و هنرمندان، مدیران و چهره های همچون خسرو سینایی، مرضیه برومند، ستاره اسكندری، مجید مجیدی، فرشته طائرپور، رضا داوری اردكانی، علی خاتمی، محمد احصایی، صدیق تعریف، علیرضا تابش، امیرحسین صدیق، لیلی رشیدی، سید محمد بهشتی، حسین محجوبی، مهدی شفیعی، پیمان شریعتی، ارمغان بهداروند، احمد محیط طباطبایی، كتایون ریاحی، عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، هادی حیدری، اشرف بروجردی، محمدرضا خاتمی، اردشیر صالح پور، مرجان پورغلامحسین، مجید ملانوروزی، شقایق دهقان، سعید ایزدی معاون وزیر راه، حسام الدین سراج، ساعد باقری، مرتضی رزاق كریمی، كیوان ساكت، مهدیه محمدخانی و حسین زمان حضور داشتند.



در ابتدای این مراسم كه با اجرای سهیل محمودی همراه بود، اشرف بروجردی در سخنانی به مقوله اخلاق پرداخت و جای رییس دولت اصلاحات را هم كه هر سال در این مراسم حضور داشت، خالی دانست.
سپس احمد مسجد جامعی، یكی از بانیان این جایزه و مراسم، به بیان خاطره ای پرداخت كه امسال به دلایلی امكان برگزاری این مراسم در نیمه ماه رمضان فراهم نشد و آن شب به یكی از مناطق تهران و امامزاده ای رفتند و خانواده شهیدی برای افطاری از آنها عوت كردند.او گفت آنجا از مادر آن شهید شنیده كه وی همه ایرانی ها را دعا می كند و این دعا او را تحت تاثیر قرار داده بود.
او با اشاره به برخی دعاهای ماه مبارك رمضان كه بر رفع فقر و... تاكید دارد، اظهار داشت: زمان دولت آقای خاتمی كاری پژوهشی با نام باورها و گرایش های ایرانی ها داشتیم كه در دولت فعلی مجددا اجرا شد و نتایج این تحقیقات خیلی مهم می باشد. در موج های اولین این پژوهش، مسئله سعادتمندی مهم بود و ما می بینیم كه پایه بودن پول در زندگی ها، سبب یك نوع فرصت طلبی شده است و در چنین شرایطی ممكن است شما گرفتار یاس و پوچی شوید.
وی ادامه داد: آن چیزی كه من در زندگی و روش آن مادر شهید دیدم این نیست كه او متوجه نارسایی ها و مشكلات نیست ولی این دیده می گردد كه باید روحیه داد، باید تلاش و اصلاح كرد. كسانی كه جامعه را تكه تكه میكنند می خواهند باغچه ای نباشد ولی این سرزمین و نشاط را باید حفظ كرد و هر روز رمضان بر مردگان و زندگان دعا می نماییم و اگر جایزه اخلاق و نیایش هم در این راه بتواند قدم بردارد یك توفیق است.
در بخش دیگری از این مراسم، یادی از مرحوم حجت الاسلام مهدی طباطبایی شد كه در دوره ای، جایزه اخلاق را دریافت كرده بود.
در ادامه ساعد باقری بعنوان یكی از اعضای هیات داوران بیانیه داوران را قرائت كرد.



سپس با حضور چهره هایی همچون مسجد جامعی، مجیدی، داوری اردكانی، باقری، شجاعی، اشرف بروجردی، علی خاتمی جوایز به برگزیدگان اهداء شد.
در بخش دین و پژوهش آیت الله العظمی علی كریمی جهرمی از مجتهدان و اساتید حوزه علمیه قم مورد تقدیر قرار گرفت.
همینطور از احمد سمیعی گیلانی مترجم، عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی از احمد سمیعی گیلانی بایت یك عمر فعالیت تقدیر گردید.
جایزه بعدی هم به حسین محجوبی در حوزه هنرهای تجسمی اهداء شد كه همچون كارهای ماندگار این نقاش صاحب نام معاصر به طراحی پارك ساعی تهران می توان اشاره نمود.
در حوزه موسیقی هم محمد رضا درویشی آهنگساز و پژوهشگر تقدیر گردید.
در این بخش یادی شد از مرحوم مشكاتیان و برای محمدرضا شجریان هم آرزوی سلامتی شد.
در حوزه سینما هم مصطفی رزاق كریمی سازنده مستند بانو قدس ایران جایزه گرفت.
در ادامه، بنیاد كامرانی هم كه جزو موسسات عام المنفعه ثبت شده است، مورد تقدیر قرار گرفت و یادداشتی از جانب پروین دخت میهن همسر سیف الدین كامرانی خوانده شد كه بعنوان موسسان این بنیاد تا كنون تاسیسات بهداشتی و درمانی زیادی را بوجود آورده اند.



در بخش تئاتر ستاره اسكندری تقدیر گردید كه علاوه بر فعالیت در این حوزه، در برگزاری رویدادهای اجتماعی، برنامه های خیریه، احیای میراث فرهنگی ایرانی، توجه بخشی به خیمه شب بازی، نقالی، و تمركز بر ثبت تاریخ شفاهی تئاتر اقدام نموده است.
اسكندری پیش از دریافت تندیس خود، خطاب به مسجد جامعی شعری از فروغ فرخزاد خواند و اظهار داشت: شاید آن كبوتر غمگین كه از قلب ها گریخته است ایمان است.
در حوزه معماری و مرمت از فرامرز پارسی تجلیل شد كه همچون فعالیت های وی به طرح مرمت مجلس شورای ملی، طرح مرمت و ساماندهی مسجد سپهسالار می توان اشاره نمود.
در حوزه علوم اجتماعی هم مسعود چلپی جامعه شناس تقدیر گردید.



جایزه ویژه هم به محبوبه نصیری متولی خیمه سفید تكیه بزرگ و تاریخی نفر آباد اهداء شد كه هنوز بعد از ۳۰۰ سال در اول ماه محرم بالا می رود.



1397/03/24
13:39:56
5.0 / 5
4258
تگهای خبر: تئاتر , فرهنگی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است