اهمیت بررسی استاندارد سازی منابع آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

اهمیت بررسی استاندارد سازی منابع آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان هنر شهر: بررسی و دست یافتن به چاره استاندارد سازی منابع و مواد آموزشی تدریس زبان فارسی به غیر فارسی زبانان از مهم ترین اهداف همایش «آزفا» عنوان شد.


به گزارش هنر شهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در نشست خبری همایش دوسالانه آزفا، كه با همكاری بنیاد سعدی و دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود، مسئولان همایش از نشست های تخصصی، كارگاه های جنبی و محورهای اصلی همایش سخن گفتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
در ابتدای این نشست، ابولقاسم اسماعیل پور مدیر همایش و رئیس مركز آزفای دانشگاه شهید بهشتی درباب همایش پیش رو اظهار داشت: هدف اصلی این همایش، استاندارد سازی مواد آموزشی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان است. دلیل انتخاب این هدف، پراكندگی كتاب ها و وسایل آموزشی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان است. حالا هر موسسه ای در ایران بنا به لزوم و سلیقه خود، در این زمینه كتاب تالیف كرده است. البته توجه داشته باشید كه مواد آموزشی منحصر به كتاب نیست و ابزارهای تكنولوژیك و فضای مجازی را باز در برمی ­گیرد.
مدیر دومین همایش بین المللی آزفا اضافه كرد: همایش دو سالانه آزفا ۲۱ و ۲۲ آبان ماه با همكاری بنیاد سعدی برگزار می گردد. هدف علمی همایش، رسیدن به یك چاره و استاندارد واحد، در منابع آموزشی تدریس فارسی به خارجی ها است تا سایر مراكز آموزش فارسی به غیر فارسی زبانان باز از این استاندارد بهره برند.
به قول او هدف دراز مدت این همایش های دو سالانه، این است كه استاندارد آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، به سطح استاندارد بین المللی نزدیك شود.
اسماعیل پور سپس اظهار داشت: زبان فارسی امروز بعنوان زبان ادبی و علمی در سطح بین المللی مطرح است. هدف مركز آزفای شهید بهشتی تنها آموزش زبان فارسی برای ترویج آن نیست بلكه جذب دانشجویان خارجی می تواند طلیعه ای باشد برای معرفی تمدن، تاریخ، فرهنگ و ادبیات ایران اسلامی. همین طور هر كدام از فارسی آموزان در مراكز آزفای ایران بعدا می توانند در كرسی های ایرانشناسی كشورهای دیگر به تحصیل بپردازند.
میر دهقان یكی از دبیران علمی این همایش و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی باز توضیح داد: در همایش نخست آزفا «واكاوی منابع درسی آموزش زبان فارسی» مد نظر قرار گرفته بود و نتایج آن همایش ما را برای تشخیص نقاط ضعف و قوت بسیار یاری رساند. در همایش دوم سوژه «استاندارد سازی مواد درسی» دنبال شد. در این همایش از مجموعه آموزشی«پرفا» كه یك سلسله كتاب آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان است رونمایی خواهد شد.
طباطبائی، دبیر اجرایی همایش نیز، تقدیر از دو استاد خارجی پیشكسوت آموزش زبان فارسی در كشورهای دیگر را از برنامه های ویژه دومین همایش دو سالانه «آزفا» عنوان نمود.
به قول وی در این همایش ۲۲ مقاله به صورت شفاهی و ۱۰ مقاله به صورت پوستر نمایش میگردد.
رضامراد صحرایی به نمایندگی از بنیاد سعدی و مهین ناز میر دهقان به نمایندگی از دانشگاه شهید بهشتی، دبیران علمی این همایش هستند.



1397/08/20
15:55:30
5.0 / 5
4081
تگهای خبر: برنامه , پوستر , دبیر , نمایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است