امین غفاری ـ نوازنده ویلن:

رسانه ملی به اندازه ی خواننده ها به نوازنده ها هم بها دهد

رسانه ملی به اندازه ی خواننده ها به نوازنده ها هم بها دهد هنر شهر: امین غفاری ـ نوازنده ویلن ـ اظهار داشت: در رسیتال پیش رو برنامه ریزی كردم تا بگویم در موسیقی كلاسیك دست به ساز هستم. در شناسنامه هر هنرمند یكسری قطعات هستند كه به او اعتبار می دهد. همه نوازنده های كلاسیك دنیا باز ژانرهای دیگر موسیقی را نواخته اند.


به گزارش هنر شهر به نقل از ایسنا، این نوازنده درباره اجرای پیش روی خود كه مقرر است در ایام ۱۰ و ۱۱ دی ماه ساعت ۲۰: ۳۰ در تالار رودكی برگزار شود، بیان كرد: قطعاتی از باخ، اوژان ایزایی، سزار فرانك و... اجرا خواهد شد، این برنامه شامل دو بخش است كه بخش اول ویلن و بخش دوم ویلن و پیانوی سروش صادقی دوست و همكلاسی سابقم در دانشگاه تهران خواهد بود و سونات سزار فرانك (آهنگساز مشهور بلژیكی ـ فرانسوی) را می نوازیم. به سبب علاقه ای كه به موسیقی پاپ دارم موسیقی هایی كه می نوازیم باز هم پاپ و هم كلاسیك است. بنا بر این كنسرت پیش رو با كنسرتهای قبلی متفاوت می باشد.
او با اشاره به اینكه برای هر چیزی در دنیا سمبل و نمونه وجود دارد، اضافه كرد: من اهتمام كردم در موسیقی كلاسیك برای خودم یك شناسنامه داشته باشم. هنرمندی كه برای خودش شناسنامه بسازد، هیچ ایرادی ندارد كه به ژانرهای دیگر هم وارد شود. همین طور هیچ وقت اهتمام نكردم در فضای مجازی ویدئویی از اجرایم منتشر كنم كه بگویم بهترم. برای آنكه برای خودم بیشتر رزومه و شناسنامه بسازم نیاز دارم تا قطعات دیگر را هم اجرا كنم.
غفاری اعلام نمود: كنسرت بعدی در تاریخ ۵ بهمن ماه در شهر اصفهان خواهد بود و قطعات اجرایی در اجرای این شهر موسیقی فیلم و موسیقی كلاسیك هستند.
این نوازنده افزود: در جشنواره فجر امسال هم با همراهی اركستر سمفونیك تهران، كنسرت ویلن شاهین فرهت را اجرا خواهیم كرد و به همراه اركستر سازهای ملی ایران به رهبری علی اكبر قربانی بعنوان نوازنده سولو حضور دارم. همین طور چند اجرا در اروپا باز در چارت كاری خود دارم كه اطلاعات بیشتر آن اطلاع رسانی خواهد شد.
وی همینطور ابراز امیدواری كرد: برنامه های بسیار مفصلی برای آینده و حتی در بخش بین الملل دارم. سال آینده با یك اركستر خوب در برج میلاد برنامه دارم و امیدوارم بتوانم موسیقی بی كلام را بین مخاطبان عام و توده ی مردم فراگیرتر كنم.
غفاری در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار داشت: امیدوارم رسانه ملی به موسیقی بی كلام بیشتر پرداخته و گستردگی مخاطبان برای این ژانر از موسیقی بیشتر شود و این رسانه همان اندازه كه به خواننده ها بها می دهد به نوازنده های اینسترومنتال (سولیست ها) باز توجه نشان دهد تا موسیقی بی كلام فراگیر شود.
این هنرمند در بخش دیگری از صحبت هایش، بیان كرد: بسیاری برای موسیقی هری پاتر یا گیم آف ترونز به سالن هایی كه من در آن اجرا داشتم، آمدند و پس از آن موسیقی كلاسیك را اجرا كردم كه بسیار هم خوششان آمد و با آن ارتباط برقرار كردند. به عقیده من این مساله اهمیت بیشتری دارد كه مخاطبان در یك كنسرت با موسیقی كلاسیك هم آشنا گردند و من امیدوارم كه بتوانم این كار را بیشتر ادامه دهم.







1397/10/09
14:36:02
5.0 / 5
4281
تگهای خبر: آهنگ , برنامه , جشن , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است