در واكنش به ترور سردار سلیمانی؛

مایكل مور به آمریكایی ها هشدارداد

مایكل مور به آمریكایی ها هشدارداد به گزارش هنر شهر مایكل مور مستندساز شناخته شده آمریكایی در واكنش به اقدام تروریستی به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، درباره جنگ افروزی ترامپ به مردم آمریكا اخطار داد.



به گزارش هنر شهر به نقل از دیترویت نیوز، مایكل مور با انتشار یك پادكست و نوشتن توئیت اعلام نمود عمل ترامپ در شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به مفهوم شروع یك جنگ جدید در دهه جدید است.
مور اعتراض به عمل ترامپ را ابتدا با فیسبوك و توئیتر آغاز كرد و با انتشار تصویر از شهید حاج قاسم سلیمانی كه پنج شنبه شب به دستور مستقیم ترامپ ترور شد، از آمریكایی ها پرسید: «سلام هموطنان آمریكایی. این مرد را می شناسید؟ می دانستید دشمن شما بوده؟ چی؟ هیچگاه چیزی از او نشنیده بودید؟ اما تا آخر امروز شما چنان آموزش داده می شوید كه دشمن او شوید. تا خوشحال هم بشوید كه ترامپ او را ترور كرد.»
مور در ادامه نوشته است: «شما همان كاری را می كنید كه به شما گفته می شود. بشین! بگیر! بپر! آماده باش تا برای خاكت بمیری و تعطیلات به خانه برگردی. آماده باش تا پسران و دخترانت را برای مردن به یك جنگ جدید بفرستی. آمریكایی ها نباید بی خیال باشند و بگویند نباید غفلت كرد. جنگ ثروتمندها را ثروتمندتر می كند. جنگ خوب است. جنگ یك حواس پرتی ضروری می باشد. جنگ صلح است. ترامپ فرمانده ماست! دهه جدید مبارك. اما مدت زیادی طول نمی كشد.»
وی در انتها آورده است: «هیس… بخوابید… هیچ زدوبندی وجود ندارد… این یك تصمیم عالی بود… من فقط به مردی در خیابان پنجم تیراندازی كردم چون می توانستم… ببخشید، اما با عنایت به این موقعیت بحرانی، باید انتخابات را به تعویق بیندازیم.»
مور همینطور در پادكستی دیگر گفته است: «ترامپ سلیمانی را ترور كرد- عملی به سمت جنگ.»
این مستندساز آمریكایی گفته است این مطالب را نیمه شب ضبط كرده چون از شنیدن این خبر نمی توانسته بخوابد.
وی افزوده است: «می دانستیم این روز می رسد، نمی دانستیم؟ ترامپ از روز اولی كه سر كار آمد گفت دنبال ایران است. او اول خودش را از برجام كه اوباما به نتیجه رسانده بود خلاص كرد و این در حالی بود كه همه بازرسان سازمان ملل گفتند ایران به مفاد برجام پایبند بوده و در حال ساختن بمب هسته ای نیست. ترامپ این توافق را به پایان رساند، چونكه اوباما آنرا انجام داده بود. چون سیاست ترامپ از اول مخالفت با كارهای رئیس جمهور قبلی بود.»
معذرت خواهی می كنیم!
مایكل مور همینطور امروز در پست دیگری در اینستاگرام خود تلاش كرد مقصودش را با اشاره به فیلم «كارگران مشغول كارند» از ساخته های مانی حقیقی به مخاطبانش منتقل كند و آنها را به دیدن این فیلم تشویق كرد.
این فیلمساز نوشت: «ایرانی ها فیلم های عالی می سازند. آنها اسكار می برند و در سراسر دنیا جایزه می گیرند. آنها نیرویی برای بیان آزاد هستند».
او در ادامه به فیلم «كارگران مشغول كارند» اشاره نمود كه گفت فیلمی عالی است كه مخاطبان می توانند مجانی تماشا كنند. او توضیح داد كه داستان فیلم درباره گروهی از ایرانی های طبقه متوسط است كه در راه رفتن به اسكی در كوه های خارج از تهران هستند و به سنگی بزرگ برمی خورند كه لبه یك صخره قرار گرفته و منتظر است تا آنها آنرا به پایین پرت كنند.
این فیلمساز نوشت: «تمثیلی جالب درباره خلق كردن تغییرات سیاسی؟ یا فقط گروهی از مردانی كه بیش از اندازه كله شق هستند كه بخواهند اجازه بدهند یك سنگ بر آنها پیروز بشود؟ زنان گروه كه فقط فكر می كنند آنها دیوانه هستند. بعضی مواقع تغییر زمانی رخ می دهد كه دست از كوشیدن سخت برمی دارید. فیلمی ساده و زیبا».
او گفت ایرانیان عاشق هالیوود هستند و افزود: «هیچ یك از این اتفاق ها نباید بیفتد. دیوانگی است. معذرت خواهی می نماییم. فیلمبرداری كنید، به مردم شلیك نكنید. فیلم بسازید، نه جنگ!»
مایكل مور كه مستندساز آمریكا است بیشتر از همه برای آثارش درباره جهانی سازی و كاپیتالیسم و هم آزادی خرید و فروش اسلحه در آمریكا شناخته می شود. او از زمانی كه ترامپ نامزدی خویش را در انتخابات ۲۰۱۵ اعلام نمود منتقد صریح ترامپ بود اما پیشبینی كرده بود كه وی پیروز خواهد شد.


منبع:

1398/10/14
13:57:13
5.0 / 5
4225
تگهای خبر: آموزش , تصویر , خیابان , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است