معاون گردشگری:

بیمه راهنما تصویب گردید

بیمه راهنما تصویب گردید به گزارش هنر شهر معاون گردشگری از تصویب قانون «بیمه راهنمایان گردشگری» در مجلس آگاهی داد و تصویب مالیات اضافه بر سفرهای خارجی ایرانیها را منتفی دانست و اظهار داشت: مالیات اضافه ای بر سفرهای خروجی بسته نشده و آنچه تصویب شده طبق توضیحات سازمان امور مالیاتی، همان عوارض خروجی است.


به گزارش هنر شهر به نقل از ایسنا، ولی تیموری در مراسم رونمایی از پوستر و تندیس سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران كه از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه برگزار می شود، بیان كرد: مصوبه بیمه راهنمایان گردشگری بعد از پیگیری های طولانی، دستاورد بزرگی به حساب می آید، بخصوص در شرایط اقتصادی دولت كه باید از كمك مجلس برای تصویب این لایحه تشكر كرد.
وی افزود: مجلس روز یكشنبه به قانون معافیت مالیاتی آژانس های واردكننده توریست خارجی نیز رأی داد. قبل از این معافیت مالیات بر درآمد این آژانس ها تصویب شده بود.
او با اشاره به ادغام صنایع دستی در نمایشگاه گردشگری تهران، اظهار نمود: اینطور نیست كه غرفه ای اختصاصی برای صنایع دستی و یا گردشگری باشد. از سال قبل این برنامه اتحاذ شد كه هر استان با تمام ظرفیت در این نمایشگاه شركت نماید.
تیموری به حضور پررنگ استانها در نمایشگاه گردشگری امسال همانند گذشته اشاره نمود و اضافه كرد: طیف عظیمی از گردشگران كه به ایران سفر می كنند انگیزه دیدار با مردم را دارند. در تحقیقات و نظرسنجی كه برای طراحی برند ملی گردشگری ایران انجام شد، این نتیجه به دست آمد كه اولین عامل جذب توریستهای خارجی به ایران خونگرمی و میهمان نوازی مردم كشورمان است. برای همین تاكید نمایشگاه گردشگری تهران بر مردم است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تحولات سیاسی كه گردشگری ایران را در وضعیت بحرانی قرار داده است، اظهار داشت: استرالیا چند ماه گذشته درگیر آتش سوزی گسترده ای بود كه صنعت گردشگری آنرا به شكل وحستناكی گرفتار تلاطم كرد. این اتفاقات نشان میدهد بحران از گردشگری دور نیست، به اضافه این كه وقوع آن خارج از اراده ما است و در هر مقصدی می تواند رخ دهد، اما آنچه اهمیت دارد این است كه اینك كنار هم ایستاده ایم و می خواهیم به شرایط عادی برگردیم. این اولین گام است.
وی افزود: در برنامه ریكاوری تصویر یك كشور، سریع ترین تصمیم بازگشت به شرایط عادی است؛ چونكه اگر گرفتار سكوت، ركود و كسالت شویم، برگشت پذیری سخت خواهد بود.

مدیریت گردشگری در ایران سخت تر از استرالیا است
او افزود: مدیریت گردشگری در ایران سخت تر از استرالیا است. دولت آن كشور برای پشتیبانی از گردشری، مبلغ هنگفتی را اختصاص داده كه زودتر و راحت تر می تواند ریكاوری كند ولی ما شرایط اقتصادی كشور را درك می نماییم و اهتمام داریم با منابع محدود و با كمك همكاران در بخش خصوصی، این صنعت را به حالت قبل برگردانیم.
تیموری به ظریفت های گردشگری كه می تواند در بحبوحه ی سیاسی مورد توجه شخصیت های سیاسی قرار گیرد اشاره نمود و اضافه كرد: ظرفیت ایران به حدی بالا است كه ولیعهد كشوری كه در ایام اخیر با آن گرفتار چالش شده ایم برای سفر به ایران ابراز تمایل كرده و در سخنان خود به تمدن و فرهنگ خاص مردم ایران اشاره نموده است.
این مقام مسؤول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران را پروژه دیگر ایران در امتداد برنامه اقدام فوری و ریكاوری تصویر كشور دانست و اظهار نمود: در دنیا این روال مرسوم می باشد كه وقتی در منطقه ای بحران پیش می آید، همایش بین المللی برگزار و تصاویری به دنیا مخابره می شود كه بوسیله آن به جایگاه قبلی برمی گردند.
او تصریح كرد: نمایشگاه گردشگری تهران كه یك روز بعد از جشن ۲۲ بهمن ماه همزمان با حضور مهمانانی از سایر استانها برگزار می شود، پیام نشاط و آمادگی ایران برای میهمان پذیری را مخابره می كند.
تیموری به تجدید نظر برخی شركت های هواپیمایی اروپایی جهت استفاده از آسمان ایران بعد از تعلیق برنامه پروازی برخی ایرلاین ها به دنبال سقوط هواپیمای اوكراینی، اظهار نمود: وقتی خودمان بخواهیم اتفاقات خوب رخ می دهد، فقط باید آنها را پررنگ نماییم.

دوری از اخبار تلخ، یكی از گام های برنامه اقدام فوری گردشگری ایران
وی سپس رسانه ها را خطاب قرار داد و اشاره كرد: از ارجاع و انتشار خبرهای تلخ دوری كنید، این اقدام یكی از گام های ترمیم است.
معاون گردشگری افزود: آماده نبودن زیرساخت های گردشگری بحثی قدیمی است كه با شرایط موجود در چند روز نمی توان مشكل آنرا برطرف كرد. معمولا هم كشورها در زمان بحران و اجرای برنامه های بازآفرینی و احیاء، روی اعتمادسازی متمركز می شود.

آمار توریستهای خارجی كم نشده!
وی در عین حال آمار سفر به ایران را با وجود بحران ها، قابل توجه دانست و اضافه كرد: سال قبل حدود هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به ایران سفر كردند كه در مقایسه با سال قبل ۵۲ درصد رشد داشت. در ۱۰ ماه نخست سال ۱۳۹۸ با وجود تلاطم ها، حدود هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به ایران سفر كرده اند، پس تا كنون كاهش اتفاق نیافتاده است.

تكلیف مالیات اضافه سفرهای خارجی چه شد؟
تیموری به مصوبه پر سر و صدای اخیر مجلس درباره مالیات بر سفرهای خروجی اشاره نمود و اظهار داشت: این مساله را پیگیری كردیم، حتی نماینده سازمان امور مالیاتی را دعوت كردیم تا در این زمینه توضیح داد كه اعلام نمودند مالیات جدیدی برای خروج از كشور وضع نشده و این مصوبه همان عوارض خروجی است.
وی افزود: ما از قانونگذاران انتظار داریم حالا كه خودشان خواسته اند جایگاه گردشگری ارتقاء یابد، رویكرد ملی در وضع قوانین مربوط به گردشگری داشته باشند.
او با بیان این امید كه صنعت گردشگری ایران با اتفاقات اخیر گرفتار تلاطم جدی نخواهد شد، بر ضرورت توجه و توسعه به گردشگری داخلی اصرار كرد و اضافه كرد: جمعیت این كشور ۸۰ میلیون نفر است، نباید از ترنور مالی كه این جمعیت به وجود می آورد غافل شویم. اگر روی این ظرفیت توجه گردد، توزیع عادلانه ثروت و درآمد حتما محقق خواهد شد.

ترنور مالی گردشگری داخلی را بچسبید
این مقام مسؤول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: سفر در داخل كشور انجام می شود و رونق هم دارد فقط باید فرهنگ سفرهای گروهی و همراه با تور شكل گیرید. متاسفانه ذی نفعان گردشگری و سرمایه گذاران درگیر گردشگری داخلی نیستند و نقش آنها در جریان این سفرها راضی كننده نیست برای همین گفته می شود گردشگری داخلی گرفتار مشكل است.
تیموری برای حسن ختمام صحبت هایش به برخی طرح های در دست اجرا همچون حساب های اقماری، برنامه ملی گردشگری ایران، سند راهبردی، برند گردشگری و نظام جامع آموزشی اشاره نمود.




منبع:

1398/11/07
13:39:14
5.0 / 5
4284
تگهای خبر: آموزش , برنامه , پوستر , تصویر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است