سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خراسان رضوی

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خراسان رضوی هنر شهر: معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بمنظور امضای تفاهم نامه تامین زمین 5 هزار واحد مسکونی و ایجاد 3 هزار شغل برای ایثارگران خراسان رضوی به این استان سفر کرد.


به گزارش هنر شهر به نقل از ایسنا، مهندس سعید اوحدی بامداد روز دوشنبه ۱۷ آذرماه در ابتدای حضور در استان خراسان رضوی با حضور در گلزار مطهر بهشت رضا (ع) شهر مشهد نسبت به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.
وی در گفت و گو با رسانه ها با اعلان اینکه سفر به استان خراسان رضوی بیست و سومین سفر از سفرهای استانی است که به صورت هفتگی انجام می شود اظهار داشت: هدف اصلی این سفر امضای ۲ تفاهم نامه با موضوعات تامین زمین برای مسکن ۵۰۰۰ نفر از ایثارگران استان، تامین ۳۰۰۰ شغل برای ایثارگران خراسان رضوی و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا است.
معاون رئیس جمهور افزود: در این سفر مجموعه اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به انجام مطالعاتی در مورد زمینه های فعالیت در استان خراسان رضوی می پردازند که یکی از این موارد تاسیس یک زائرسرای بزرگ برای اسکان و برگزاری اردوهای ویژه ایثارگران خواهد بود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ادامه یافتن سفرهای استانی اظهار داشت: در صدد هستیم در روزهای دهه مبارک فجر به صورت نمادین اجرائی شدن تفاهم نامه های امضا شده در ۲۲ استان را اعلام نماییم. البته هم اکنون در برخی از استانها عملیات اجرائی تفاهم نامه ها شروع شده است و کمیته های مشترکی متشکل از بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری کارهای نظارت بر این پروژه ها را بر عهده دارند.
اوحدی همین طور درباب آخرین شرایط شهدای سلامت اظهار داشت: هم اکنون جلسات کمیته ملی و کمیته های استانی بمنظور بررسی پرونده این شهدا به صورت مستمر برگزار می گردد و تا حالا ۶۰ پرونده از ۱۳۰ پرونده بررسی شده از طرف کمیته های استانی در اختیار کمیته ملی قرار گرفته است که مصادیق شهادت مربوط به ۴۰ پرونده تایید شده است. امروز نیز دکتر نهاوندیان معاون محترم اقتصادی رئیس جمهور جلسه ای را با ستاد کرونا و وزرای مربوط به این حوزه برگزار می کنند که یکی از موضوعات این جلسه تسریع در رسیدگی به شرایط این شهدای گرانقدر است.
معاون رئیس جمهور در ادامه با حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) به زیارت هشتمین امام شیعیان پرداخت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه برنامه های خود با حضور در منازل خانواده معظم شهید «مهدی شمقدری»، آزاده سرافراز «محسن رافتی سخنگو» و جانباز گرانقدر ۷۰ درصد «سید محمد قریشی» با آنان دیدار و گفت و گو خواهدنمود.
همین طور خانواده معظم شهید «غلامرضا باخدا»، خانواده معظم شهید «حسن ابوالفضلی»، جانباز و آزاده سرافراز «علی محسن آبادی» و جانباز گرانقدر ۷۰ درصد «محمد اکبری» و خانواده های معظم شهدای منا، شهیدان «محسن کمیلی مقدم»، «عباس علی آبادی»، «عبدالصمد خانگی»، «حسین شیخانی»، «مرادعلی انجیدنی» و «عبدالله حصاری» از شهرستان نیشابور با حضور در شهر مشهد با مهندس اوحدی دیدار خواهند کرد.
معاون رئیس جمهور در این سفر با حضور در استانداری خراسان رضوی نسبت به امضای تفاهم نامه تامین زمین ۵ هزار واحد مسکونی و ایجاد ۳ هزار شغل برای ایثارگران خراسان رضوی با استاندار این استان اقدام خواهدنمود.
بازدید از مراحل ساخت هتل امام رضا (ع) اختتام بخش سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خراسان رضوی خواهد بود.
اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد...




منبع:

1399/09/17
12:23:00
5.0 / 5
589
تگهای خبر: برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است