فرماندار سرخه:

حضور گروه های موسیقی سنتی در جشنواره موسیقی سرخه

حضور گروه های موسیقی سنتی در جشنواره موسیقی سرخه هنر شهر: فرماندار سرخه، با مطرح اینكه اولین جشنواره موسیقی اقوام شرق ایران دهم و یازدهم شهریور ۹۶ به میزبانی این شهرستان برگزار می گردد اظهار داشت ۱۰ گروه بومی و غیر بومی در این رویداد حضور دارند.



به گزارش هنر شهر به نقل از مهر، علی محمد مویدی زاده بعدازظهر یكشنبه در نشست خبری جشنواره موسیقی ملل با اصحاب رسانه به میزبانی فرمانداری سرخه ضمن بیان اینكه این جشنواره با رویكرد توسعه گردشگری رویداد محور در تاریخ ۱۰ و ۱۱ شهریور ماه سال جاری با حضور اقوام مختلف شرق كشور برگزار خواهد شد، تاكید داشت: پنج گروه داخل استانی و پنچ گروه از خارج استان در این رویداد حضور دارند.
وی با بیان اینكه در راستای تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری برگزاری جشنواره هایی از این دست می تواند در رسیدن به این مهم بسیار تاثیرگذار باشد، افزود: از ماه های قبل تلاش ها برای برگزاری این جشنواره توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط آغاز شد و این جشنواره با حضور گروه های موسیقی محلی از پنج استان سمنان، گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی برگزار خواهد شد.
موسیقی اقوام پدیده نوآورانه است
فرماندار سرخه با تاكید بر اینكه این جشنواره برای نخستین بار با حضور اقوام شرق ایران برگزار می شود، گفت: این رویداد مهم اتفاقی بدیع و نوآورانه است كه با رویكرد گردشگر محور می تواند در راستای معرفی و شناساندن جذابیت ها و پتانسیل های استان بسیار تاثیرگزار باشد.
مویدی زاده تاكید كرد: یكی از اهداف مهم و اساسی برگزاری جشنواره موسیقی اقوام شرق ایران در كشور توسعه فرهنگ شفاهی و اقوام استان و شهرستان در سطح كشور است كه برای تحقق این مهم در حاشیه این مراسم تورهای گردشگری و توریستی و همچنین آفرود برای شركت كنندگان در این جشنواره در نظر گرفته شده كه با حضور در مناطق مختلف شهرستان برای جذب گردشگر و توریست و تبلیغ پتانسیل ها و جاذبه های توریستی منطقه تاثیر شایانی خواهد داشت.
جشنواره موسیقی ملل فرصتی برای شناساندن آئین های بومی
مسئول دبیرخانه جشنواره موسیقی اقوام نیز در این نشست با بیان اینكه جشنواره موسیقی اقوام شرق ایران با هدف ترویج آداب و رسوم و آئین های موسیقیایی برای اولین بار در سرخه انجام خواهد شد، گفت:در صورت توجه ویژه به این مراسم و همراهی و همكاری مسئولان بازتاب این جشنواره جدا از سطح استانی، می تواند در آینده عرصه كشوری و حتی بین المللی نیز جایگاه خود را تثبیت كند.
رضا كلامی افزود: در این جشنواره تلاش شده تا با شناساندن آئین های شادیانه و موسیقیایی مناطق و اقوام مختلف شرق ایران به دور از حس رقابت و انتخاب قوم برتر، در زمینه تقویت آداب و رسوم محلی استان و مناطق مختلف كشور گام برداریم.
وی همچنین گفت: با هماهنگی، پیگیری و تلاش های انجام شده تمامی مراحل چاپ كتاب جامع موسیقی استان سمنان انجام شده و این كتاب در سال آینده به چاپ خواهد رسید.
 

1396/05/29
18:37:01
5.0 / 5
4240
تگهای خبر: جشنواره , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است