با گذشت ۳۸ سال از انجام جنایت

قاتل جان لنون در زندان می ماند، رد آزادی مشروط برای دهمین بار

قاتل جان لنون در زندان می ماند، رد آزادی مشروط برای دهمین بار هنر شهر: مارك دیوید چپمن قاتل جان لنون، برای دهمین بار با رد درخواست آزادی مشروط روبرو شد.



به گزارش هنر شهر به نقل از آسوشیتدپرس، مردی كه ۸ دسامبر ۱۹۸۰ با شلیك گلوله جان لنون خواننده مشهور گروه «بیتلز» را كشت بار دیگر با رد تقاضای عفو مشروط روبرو شد.
چپمن كه این موسیقیدان مشهور را در برابر آپارتمانش در منهتن كشت، با این كار به دنبال شهرت بود.
وی كه اكنون ۶۳ ساله است، آن زمان با حكم دست كم ۲۰ سال زندان روبرو شد و با گذراندن دوره حبس حداقلی، بارها درخواست عفو مشروط كرده است اما از اوایل هفته مردم نیویورك در برابر زندان تجمع كردند تا یادآور شوند او نباید از زندان خارج شود.
چپمن اعتراف كرده بود كه اقدامش برای قتل جان لنون «خودخواهانه و شیطانی» بوده است و بنابراین دادگاه اعلام نموده است او باید پشت میله ها باقی بماند. نكته مهم از نظر دادگاه این است كه نحوه انجام عامدانه و شهرت طلبانه این جنایت بر ندامت قاتل ارجحیت دارد.
وی پیش تر گفته بود می خواست الیزابت تیلور یا جانی كارسون را بكشد اما بعد به این نتیجه رسید كه چون آپارتمان لنون نزدیك سنترال پارك است بیشتر دیده می گردد.
جان لنون خواننده، ترانه سرا، موسیقیدان، آهنگساز و شاعر از معروف ترین، شناخته ترین و برجسته ترین چهره های دنیای موسیقی راك در زمان مرگ ۴۰ سال داشت. وی كه از اعضای موسس گروه «بیتلز» بود در آن زمان شهرتی جهانی داشت.

1397/06/02
14:26:28
5.0 / 5
4428
تگهای خبر: موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است