زبان هنر شیوه ای برای ترویج فرهنگ اهل بیت

زبان هنر شیوه ای برای ترویج فرهنگ اهل بیت به گزارش هنر شهر حجت الاسلام رضا نوری گفت: برای ترویج فرهنگ دینی و اهل بیت(ع) باید از شیوه های متفاوتی استفاده نمود كه یكی از بهترین شیوه ها، استفاده از زبان هنر می باشد.


حجت الاسلام نوری تصریح كرد: هنر امروزه در شاخه های مختلفی گسترش پیدا كرده و توانسته است مخاطبان بسیاری را به خود جذب كند كه این مهم، تاثیرگذاری زبان هنر را روشن می كند.
 
وی عنوان كرد: تمایل مردم به موضوعات هنری و علاقه مندی مخاطبان به هنر و هنرمند، زمینه خوبی برای استفاده از این ظرفیت در جهت ترویج فرهنگ رضوی و سبك زندگی اسلامی است.
 
وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی، گفت: تولیدات و آثار این جشنواره، تاثیرات خوبی در تقویت اعتقادات دینی و معنوی افراد جامعه برجای می گذارد.
 
امام جمعه موقت بجنورد افزود: هنر به سبب تازگی و خلاقیت در طرح مسائل، همواره مورد توجه مخاطبان قرار دارد و گاهی یك اثر هنری تاثرگذاری بیشتری از چندین كتاب كه به صورت پند و اندرز نوشته شده دارد.
 
حجت الاسلام نوری تصریح كرد: چنانكه در حوزه زندگینامه امام علی(ع) و سیره ایشان كتاب های بسیاری نوشته شده است اما فیلم امام(ع) كه در این رابطه تولید شد، مورد توجه همگان قرار گرفت و در جامعه تاثیرگذار بود.
 
وی عنوان كرد: دیگر آثار هنری همچون شعر، تئاتر و... هم می توانند همینگونه عمل كنند و با جذب مخاطبان، سبب ماندگاری شوند.
 
وی با بیان اینكه هر جشنواره ای كه بخواهد در خراسان شمالی برگزار شود، برای ارتقای جایگاه، پیشرفت و تعالی استان در كشور حائز اهمیت خواهد بود، جشنواره تئاتر رضوی را از جمله برنامه هایی برشمرد كه با درگیر كردن اذهان مردم به بحث های معنوی و تربیتی، نیاز جامعه است.
 
امام جمعه موقت بجنورد تصریح كرد: شركت هنرمندانی از سراسر كشور در جشنواره تئاتر رضوی و نمایش آثار آنان در جشنواره، سبب تبادلات فرهنگی و در نتیجه رشد فرهنگی استان خواهد شد.
 
گفتنی ست دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی نیمه اول مردادماه آینده به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.
1396/04/23
17:52:19
5.0 / 5
4287
تگهای خبر: هنر , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است