در نشست رشد و تعالی مراكز استان های صدا و سیما؛
راهبردهای رسانه ملی در روزهای منتهی به انتخابات مشخص شد
هنر شهر: معاون امور استان های صداوسیما از فراهم سازی زمینه های حضور و مشاركت گسترده مردم در انتخابات بعنوان مهمترین راهبرد رسانه ملی نام برد.
به گزارش هنر شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان های سازمان صدا و سیما، علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما در پنجمین نشست رشد و تعالی مراكز استان های صدا و سیما با اشاره به اولویت های مراكز در نیمه دوم سال جاری اظهار نمود: برنامه ریزی و اقدام بایسته برای راهپیمایی بزرگ اربعین، ایجاد شادی و نشاط در قاب تلویزیون و برنامه های رادیو پس از محرم و صفر و اهتمام نسبت به مناسبت های پیش رو همچون انتخابات اسفندماه، همچون این اولویت ها هستند. ضمن اینكه كنداكتور پخش در نیمه دوم سال باید تغییرات محسوسی داشته باشد، تولید، تامین و پخش در مراكز باید بسیج شوند و بهترین و جذاب ترین ها را روانه آنتن كنند.
معاون امور استان های سازمان صدا و سیما با اشاره به اینكه مدیران كل باید بطور ویژه برای تحقق این مهم وقت بگذارند، اظهار داشت: مناسبت های مختلفی را پیش رو داریم همچون یوم الله ۱۳ آبان، دهه فجر و یوم الله ۲۲ بهمن (راهپیمایی بزرگ) و مناسبت هایی از این دست كه باید با برنامه های خلاقانه و نوآورانه وارد كنداكتور شوند. لازم است شبكه های استانی به تبیین خاصیت های نامزدهای اصلح از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بپردازند.
دارابی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز ۹۹ اظهار داشت: تعطیلات نوروز وقت بسیار مناسب برای گوش كردن رادیو و تماشای تلویزیون است؛ همه مراكز باید برنامه های خودرا عرضه كنند و سیمای استان ها و رادیو هماهنگی لازم را انجام دهند. از طرف دیگر سوژه رونق تولید باید دست برتر را در برنامه ها بگیرد و برای این منظور توجه به مواردی همچون معرفی كارآفرینان و مجاهدان عرصه اقتصادی یك وظیفه است.
وی اشاره كرد: شبكه های استانی باید زبان مردم باشند و برای گره گشایی و پیگیری مشكلات آنها پیشگام شوند.
معاون امور استان های صدا و سیما اضافه كرد: همچون ماموریت های راهبردی مراكز، اهتمام نسبت به بیانه گام دوم است و برای این منظور ستاد آن باید منظم تشكیل گردد. برنامه ها در رادیو و تلویزیون و فضای مجازی تولید و پخش و گزارش آن مستمر ارسال شود.
دارابی با اشاره به ضرورت تشكیل و فعالیت جدی شورای صیانت از زبان و ادب فارسی در مراكز اشاره كرد: این كار خیلی مهم می باشد و از مطالبات رهبری معظم انقلاب اسلامی است، در ستاد شورای آن تشكیل شده است؛ در مراكز این ستاد را تشكیل دهید و در طول سال باید این كار دنبال شود. تولید مشترك مراكز مرزی با كشورهای همسایه و تولیدات مشترك استان های همجوار و هم اقلیم و هم زبان و دارای مشتركات فراوان برای جریان سازی و تاثیرگذاری برنامه ها به خصوص در حوزه لطمه های اجتماعی، محیط زیست یك اصل است كه این پروژه در سیمای استان ها و صدا نیاز به مدیریت ویژه ای دارد.
وی افزود: زبان رسانه را باید متناسب با مخاطب تغییر دهید؛ زبان رادیو و تلویزیون متعلق به نسل جوان و جامعه است. تغییرات نسلی و مطالبات آنها را پیگیری كنید. جوانان، زنان، طبقه متوسط شهری سه موتور محركه تحولات اجتماعی هستند كه برای این قشر باید برنامه سازی خلافانه كنید.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب