ششمین جلسه ستاد برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم برگزار گردید

ششمین جلسه ستاد برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم برگزار گردید به گزارش هنر شهر نشست رئیس مركز امورقرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مهدی قره شیخلو با رؤسای ادارات امور قرآنی استان ها در ایام ۲۸ و ۲۹ دیماه در ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار گردید.


به گزارش هنر شهر به نقل از ایسنا، در این جلسه مدیران قرآنی استان ها به عرضه گزارش و عملكرد خود طی دوران مسئولیت پرداختند و همینطور پیشنهادات خویش را در زمینه ارتقاء فعالیتهای قرآنی عرضه دادند.
در دومین روز این نشست، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه-حجت الاسلام اخوان صباغ -رئیس سازمان دارالقرآن الكریم- و حجت الاسلام غلامعلی عادل- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف- به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام خاموشی - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی دقایقی به سخنرانی درباره اهمیت بقاع متبركه، اجرای نیّات واقفین، افزایش بهره وری موقوفات و... پرداخت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینكه فعالیت قرآنی در بقاع متبركه برای بنده اصل الف است خاطرنشان كرد: باید بقاع متبركه را مركز نخبه پروری قرآنی، مركز حفظ قرآن كریم، مركز رقابت های قرآنی، مركز تفسیر و مفاهیم قرآنی و... قرار دهیم. این بقاع باید پاتوق قراء درجه یك شود و مجالس بزرگ استماع قرآن كریم تشكیل گردد. همینطور مسابقات بین المللی قرآن كریم، باید در استانهای دیگر هم اجرا شود و سفارش می كنم برای آینده در خوزستان و سیستان و بلوچستان برگزار نماییم. برخی از اتفاقات و رویدادها را باید در جغرافیاهای متفاوت برگزار كرد تا جغرافیای مختلف كشور دیده شود.

همینطور در بخش دیگر این نشست، حجت الاسلام عادل- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه- با اشاره به اینكه طرحهای خیلی خوبی برای توسعه موقوفات قرآنی عرضه شده است اظهار داشت: توسعه موقوفات قرآنی در ترویج فرهنگ قرآنی نقش بسزایی دارد. مبحث قرآن، موضوعی است كه دلهای مردم آمادگی دارد تا بیایند و وقف قرآنی ایجاد كنند و باید در ابتدا از خود قرآنی‎ های هر استان آغاز كرد.

حجت الاسلام عادل افزود: همكاری ادارات فرهنگی و قرآنی باید تنگاتنگ باشد. فرهنگ ما قرآن است و قرآن ما فرهنگ ماست. تاسیس اداره قرآنی برای تقویت فعالیتهای قرآنی، نباید باعث جدایی و تفرقه و جبهه گیری شود. كلیه ادارات فرهنگی جهت امور اجرایی آماده همكاری با ادارات قرآنی هستند تا شاهد فعالیتهای قرآنی پرثمر باشیم.

در بخش دیگر این جلسه حجت الاسلام اخوان صباغ-رئیس سازمان دارالقرآن الكریم- با اشاره به اینكه تشكیلات سازمان دارالقرآن الكریم تا شهرستانها توسعه پیدا كرده است و ظرفیت بسیار خوبی برای یك حركت قرآنی بزرگ است اظهار داشت: الحمدلله طی سالهای گذشته در این سازمان، اتفاقات بزرگ آموزشی، اعطای مدرك و كرسی های تلاوت صورت گرفته است. اینكه ما بتوانیم با دستگاه های قرآنی مختلف تعامل نماییم و در اجرای برنامه های مختلف هم افزایی نماییم بسیار مطلوب است.

اخوان افزود: ما باید یك میز همكاری ایجاد نماییم تا یك گام در تقویت فعالیتهای قرآنی جلو برویم و به عمل و رفتار قرآنی نزدیك شویم. یكی از مواردی كه می تواند بی سوادی قرآنی را از بین ببرد و عمل و رفتار قرآنی را تقویت كند جلسات قرآن خانگی است. ما طرح هایی را در دست اجرا داریم تا كرسی های تلاوت و تفسیر دائمی قرآن كریم را در مساجد ایجاد نماییم كه در این راستا می توانیم با همكاری مركزامور قرآنی سازمان اوقاف از ظرفیت بقاع بهره ببریم.



1398/10/29
15:55:54
5.0 / 5
3921
تگهای خبر: آموزش , برنامه , دستگاه , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است