معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران:

منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) هنوز برای خیلی از جوانان ناشناخته است

منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) هنوز برای خیلی از جوانان ناشناخته است به گزارش هنر شهر ایسنا/قم معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: شخصیت و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) هنوز برای خیلی از جوانان ناشناخته است.


معصومه ظهیری در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان كرد: ایشان دارای شخصیتی بزرگ و رفیع در بین امت اسلام به شمار می روند و در نزد پیامبر اسلام(ص) بسیار قابل احترام و عزیز بودند.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران اضافه كرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در خیلی از فضائل و خاصیت های اخلاقی و دینی، سرلوحه و الگوی مسلمانان و شیعیان و خصوصاً بانوان هستند.
وی اشاره كرد: ایشان به خوبی در شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن دوران با بصیرتی كامل در دفاع از ولایت به صحنه آمدند و در این راه به شهادت رسیدند.
ظهیری عنوان كرد: حضرت فاطمه(س) در عرصه هایی چون عبادت، همسرداری، تربیت فرزندان، عفاف و حجاب، نگاه عالمانه به دین، ساده زیستی، اخلاص، قناعت، ایثار و سخاوت، حسن خلق، پایبندی به ارزش ها، تكلیف مداری و ولایت مداری الگوئی بزرگ محسوب می شوند.
وی بیان كرد: ارادت و عشق به بی بی دو عالم و نساء العالمین تنها به واسطه عمل به رفتار، منش و گفته های ایشان ثابت می شود، هر چند شخصیت و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) هنوز برای خیلی از جوانان ناشناخته است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران اشاره كرد: باید مواضع اجتماعی و سیاسی و دینی ایشان را برای نسل جوان در شناخت مسیر واقعی حق بازگو و تبیین كرد.
وی اظهار داشت: اگر ایشان بعنوان بانویی صالح برگزیده شده اند به واسطه آن است كه جز برای رضای خدا، هیچ كاری را انجام نداد و در پارسایی و اطاعت از خدا و رسول الله و ولایت، كوتاهی نكرد.
ظهیری عنوان كرد: وجود این بانوی بزرگ، به خانه امیرالمومنین، آرامش می بخشید تا امام علی(ع) روزهای سخت و دشوار در كنار پیامبر(ص) باشند و یا در نبرد با دشمنان و دفاع از دین، در صحنه جنگ حضور داشته باشند.
وی بیان كرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در عمر كوتاه خویش با زمان شناسی و شناخت واقعی دوران و آگاهی از شرایط مبارزات سیاسی و اجتماعی را در پیش گرفت.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: اگر بتوانیم به رهنمودهای ایشان به خوبی عمل نماییم و با الگوگیری از رفتارشان در زندگی گام برداریم و به سیره فاطمی جامعه عمل بپوشانیم، منتظران خوبی برای ولی عصر(عج) خواهیم بود.
وی اشاره كرد: نباید سبك زندگی حضرت فاطمه(س) رامختص به نسل خاصی بدانیم، چونكه در همه اعصار می توان از ایشان الگو گرفت و زندگی شان را در جامعه نهادینه نماییم.
ظهیری اشاره كرد: امروز جامعه و خانواده، درگیر خیلی از لطمه هاست و اگر نسبت به سبك زندگی ائمه اطهار در زندگی غفلت ورزیم، بنیان خانواده و جامعه گرفتار تزلزل می شود بدین جهت متولیان فرهنگی و رسانه ها باید در جنگ نرم دشمنان ضد ارزش ها، به تبیین سیره باارزش و حیات بخش ائمه اطهار(ع) و معصومین بپردازند.




منبع:

1398/11/09
20:17:32
5.0 / 5
3795
تگهای خبر: فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است