پیام رئیس پارلمان لبنان به مراسم اختتامیه سی وچهارمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی:

نرمال سازی روابط، تلاش شیطانی دشمن برای به حاشیه راندن مسأله فلسطین

نرمال سازی روابط، تلاش شیطانی دشمن برای به حاشیه راندن مسأله فلسطین به گزارش هنر شهر رئیس پارلمان لبنان اظهار داشت: تلاش هایی با هدف به حاشیه راندن مسأله فلسطین به لحاظ سرزمینی، مردمی و ارزشی صورت می گیرد، این اهداف یك دفعه با سیاست نرمال سازی دنبال می شود و بار دیگر با سیاست جنگ های فرسایشی داخلی و خارجی دنبال می شود. این تلاش ها توسط كسانی انجام می شود كه در اتاق های سیاه اندیشه شیطانی اجرا می شود.


به گزارش هنر شهر به نقل از ایسنا، نبیه بری -رئیس پارلمان لبنان- در پیامی که توسط نماینده ویژه اش؛ خلیل حمدان عضو جنبش امل در مراسم اختتامیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی قرائت شد، مطرح کرد:
«بسم الله الرحمن الرحیم
والصلاة والسلام علی سیدنا محمد و آله الطیبین الطاهرین
برادران و خواهران عزیز سلام علیکم و رحمة الله وبرکاته مایه افتخار اینجانب است که در جلسه اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به نیابت از برادرم رئیس مجلس نمایندگان لبنان و رئیس جنبش امل جناب آقای نبیه بری سخنرانی کنم.
ضمن تشکر از دعوت کریمانه دبیر کل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی جناب آقای دکتر حمید شهریاری وضمن تشکر از زنها و آقایانی که در جلسه اختتامیه و همین طور افتتاحیه سخنرانی داشتند، بویژه کسانی که با بیانات و ملاحظات باارزش خود به غنای این کنفرانس افزودند.
گرچه محور این کنفرانس راجع به همکاریهای کشورهای مسلمان در مواجهه با مصائب و بلایاست، بی گمان تاکید و اصرار بر برگزاری این کنفرانس در فضای مجازی با حضور گسترده دانشمندان برجسته و اندیشمندان و پژوهشگران از انحای مختلف جهان دلالت روشنی دارد بر تاکید مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی برای محقق ساختن وحدت و ارتباط و از بین بردن شکافی است که دشمنان تلاش پیگیری برای بسط و عمق بخشیدن به آن دارند، و همین طور مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در تلاش است تا دیوارهای موجود بین افراد امت واحده را از بین ببرند.
باید به کوشش های پیگیر جمهوری اسلامی ایران برای گردآوردن اجزای پراکنده امت و کنار زدن دست های سو استفاده کنندگانی که با شعارهای منحرف اهتمام در ایجاد تفرقه دارند، اعتراف نماییم. از آغاز امام راحل حضرت روح الله موسوی خمینی (قدس سره) این نکته را یادآور شدند که پیروزی بر دو مبنا شکل می گیرد: کلمه توحید و وحدت کلمه. بین توحید و وحدت به لحاظ سرنوشت و راهکار تلازم وجود دارد و این همان روشی است که رهبر انقلاب اسلامی ایران امام سید علی خامنه ای به دنبال گرفته اند بطوریکه در هر مناسبتی به وحدت و کنار گذاشتن تعصب و نفی نفرت پراکنی دعوت می کنند تا از دشمنانی که به دنبال نفوذ در شکاف های تفرقه و تعصب بوده و در جهل و نفرت ریشه می دوانند فرصت را سلب کنند.
در صورتیکه ما از لبنان – کشور مقاومت و همزیستی – سخن می گوییم، ضمن اینکه افتخار این را داریم که راجع به تجربه موفق امام ناپدید شده، امام موسی صدر، رهبر جنبش ما، جنبش امل سخن می گوییم، کسی که به وحدت ملی لبنان اعتقاد راسخ داشت و سو استفاده از تنوع ادیان و مذاهب را نفی کردند و معتقد بودند که لبنان یک آزمایشگاه تمدنی است و تعدد ادیان و مذاهب را نه یک چالش، بلکه بعنوان یکی از منابع غنا بخشیدن به تمدن لبنان میشمردند. موفقیت در ایستادگی و به چالش کشیدن دشمن نژادپرست صهیونیستی، ریشه در همزیستی مشترک و مسالمت آمیز، پذیرش دیگری در لبنان دارد و تاکید بر نکات مثبت برای آبادی کشور و نفی جنبه های منفی و اختلافات که به کشور لطمه می رساند.
پس باتوجه به این تجربه و نقش مهم تقریب بین مذاهب اسلامی، بر همه ما لازم است که از نزدیک به موضوع وحدت بپردازیم و در نتیجه آنچه که همگی ما را تهدید می کند باید با اراده ای محکم روبرو شود؛ برای اینکه تلاش هایی با هدف به حاشیه راندن مسأله فلسطین به لحاظ سرزمینی، مردمی و ارزشی صورت می گیرد، این اهداف باری با سیاست نرمال سازی دنبال می شود و بار دیگر با سیاست جنگ های فرسایشی داخلی و خارجی دنبال می شود. این تلاش ها توسط کسانی انجام می شود که در اتاق های سیاه اندیشه شیطانی اجرا می شود تا کشور را به آتش بکشند. شاید اگر دیرهنگام بجنبیم هیچ سودی نخواهد داشت.
تشکل این وحدت در سطح عامه مردم (و نه فقط در سطح نخبگان) نقطه و راهکار اساسی برای جلوگیری از بهره کشی از جهل است. سیاست نرمال سازی از سالها پیش آغاز شد تا هر کسی را که در مقابل طرح صهیونیستی آمریکایی و هم پیمانان آنها ندای مقاومت برآورد محاصره و تحریم شود. از این روی جمهوری اسلامی ایران تحریم شد و این تحریمها همچنان مقابل کسانی که ظلم و ظالمان را نفی می کنند ادامه دارد و این مجازات و انتقامی است از موضع جمهوری اسلامی ایران که اشغال سرزمین فلسطین و سایر سرزمین های اشغالی عربی را محکوم می کند. اگر جمهوری اسلامی عکس این اقدامات را انجام می داد، نقش این کشور در منطقه و حتی جهان تقویت می شد.
همین طور در همین راستا جنگی شبه جهانی مقابل سوریه راه انداخته شد بطوریکه ده ها هزار تروریست از هشتاد کشور در مقابل دیدگاه کشورهای بزرگ و کوچک و دوست و دشمن به این کشور فرستادند و این مجازاتی بود مقابل دولت، ملت، ارتش و رهبری سوریه به جهت موضع حمایتگر آنان از مسأله فلسطین بود؛ تمامی این تلاش ها برای تضعیف سوریه و مجبور کردن آن به تسلیم بود ولی سوریه مقاومت کرد و پیروز شد و از همین روی لبنان و مقاومتش و ملتش مجازات می شود برای اینکه ما به حق آزادسازی سرزمین هایمان و محقق ساختن حاکمیت ملی خود برای لبنان تاکید کردیم.
بار دیگر بعنوان رئیس مجلس لبنان و رئیس جنبش امل تاکید می کنم که فلسطین شالوده جمعی مردمان عرب و مسلمان و تمامی آزادگان جهان است و ما توانستیم با عملکرد ملی و یکپارچه سازی موضع بین ارتش، مردم و مقاومت پیروز شویم. به کسی که روی لطمه زدن به مقاومت حساب کرده است میگوییم: مقاومت باقیست، باقیست، باقیست. و به کسانی که از آب گل آلود ماهی می گیرند می گوییم، به هیچ وجه این امکان وجود ندارد که مذاکرات مربوط به تعیین مرزها به گفتگوهای نرمال سازی منجر شود؛ برای اینکه این مساله هیچ جایگاهی ندارد مگر در مخیله احمقانی که تاریخ و جغرافیا و قلم دانشمندان و خون شهیدان را نادیده می گیرند.
برادران و خواهران؛ شاید آنچه امروز که از موج نرمال سازی به بهانه تامین امنیت مشاهده میکنیم که توسط تصمیم سازان و بنیان گذاران ترس، بحران و جنگ صورت می گیرد نتیجه آن این است که رژیم صهیونیستی با همکاری پدرخوانده این اقدام ثروت های این کشورها را غارت و آنها را به حال خود رها خواهدنمود برای اینکه ما از کار برای مصالح خود دور شدیم، مصالحی که تنها در وحدت و همکاری جمعی در زمینه های اقتصادی، نظامی و علمی مفید محفوظ خواهند بود.
ما امروز باید سیاست سلطه و هیمنه را نفی نماییم و در نتیجه بر ما لازم است که در مقابل گسترش نئولیبرالیسم و سرمایه داری وحشی – که راه زندگی و خوراک انسانها را گرفته است، بایستم.
حضار گرامی این کنفرانس در حالی برگزار می گردد که ما با چالش اپیدمی کرونا مواجه هستیم و این کنفرانس بر فعالیت خود در این شرایط سخت پافشاری می کند، پس در آخر به اهمیت همکاری مشترک در زمینه بهداشتی و تکنولوژیکی توجه کنیم؛ کما اینکه ما کارشناسان زبده ای در سطح جهان داریم، پس ما به بهینه سازی و انسانی سازی فعالیت بهداشتی و تکنولوژی دعوت می نماییم تا هدف خدمت به انسان باشد نه اینکه آنرا به کالایی به دست تاجران بحرانها تبدیل نماییم. و این نیازمند حفظ افراد با استعداد و تقویت نقش آنها و تأسیس مراکزی برای تبادل تجارب برای جلوگیری از مهاجرت فزاینده آنان به سبب نبود فرصت های شغلی و مستلزمات موفقیت کارشناسان و دانشمندان است.
برادران و خواهران؛ در قالب سخن راجع به تقریب بین مذاهب و وحدت اسلامی و سخن راجع به دیدار آزادگان جهان، از تمامی منادیان وحدت و تقریب و فعالیت پیگیر برای ایجاد یک موضع پیشرفته و قوی استقبال می نماییم که قائل به باورمند ماندن شخص به عقاید شخصی خود بوده ولی بر مشترکات اصلی و اساسی تاکید کند، دراین زمینه از منادیان تقریب استقبال می نماییم.
فرصت را غنیمت می شماریم تا پیشنهادی به این کنفرانس مجازی بدهیم تا در بیانیه پایانی درج شود که همانا موضوع آزادسازی امام و رهبر ناپدید شده، امام موسی صدر و دو برادرش شیخ محمد یعقوب و خبرنگار عباس بدر الدین در لیبی است. این افراد در ۳۱ آگوست سال ۱۹۷۸ در لیبی به دست معمر قذافی مجرم ناپدید شدند، پس از آن که امام موسی صدر بطور رسمی از جانب دولت لیبی دعوت شده بود. ما معتقدیم که قذافی مجرم مسئول عملیات ناپدید شدن آنان و دولت فعلی لیبی مسئولیت آزادسازی آنها را بر عهده دارد.
برای این کنفرانس آرزوی موفقیت و برای امت اسلامی خواهان استقامت و پیشرفت و برای جمهوری اسلامی ایران ادامه راه و رویکرد تقریب را آرزومندیم. و نصر و پیروزی تنها به دست خداوند متعال است».




منبع:

1399/08/12
19:39:50
5.0 / 5
852
تگهای خبر: پژوهش , دبیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است