حجت الاسلام علم الهدی اعلام كرد:

افتتاح بانك اسلامی در دهه فجر

افتتاح بانك اسلامی در دهه فجر هنر شهر: معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از افتتاح بانك وحدت (بانكداری اسلامی) همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور علما و روحانیون تشیع و اهل سنت در شهر ارومیه اطلاع داد.


به گزارش هنر شهر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحامد علم الهدی _دبیر كمیته تقریب مذاهب اسلامی در ستاد دهه فجر انقلاب_ روز دوشنبه، ۹ بهمن ماه در نشست خبری اعلام برنامه های كمیته تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینكه ما در روزهای الله دهه فجر ویژه برنامه های زیادی در استان های مختلف كشور بخصوص در استان هایی كه اهل تسنن هستند، داریم، اظهار نمود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هر ساله در این ایام برنامه های ویژه ای دارد كه بیشتر آن ها در مناطق مرزی برگزار می گردد.

وی تصریح كرد: اهل سنت در جشن های ما بیشتر حضور پیدا می كنند، بر همین مبنا ما درصدد هستیم كه گردهمایی هایی را در روزهای جشن ها داشته باشیم تا از این طریق وحدت در میان عالمان دینی شیعه و سنی بیشتر شود. همچون برنامه های ما در این ایام در مناطق مرزی غبارروبی مقبره شهدا به خصوص شهدای اهل سنت است. همینطور سركشی به خانواده های شهدا در استان های مرزی همچون سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و.... داریم. اعزام مبلغینی كه در طول سال برای این ایام آموزش هایی دیده اند از دیگر برنامه های مناسبت است.

علم الهدی بیان كرد: ما نه تنها به دنبال تقویت بین شیعه و سنی هستیم بلكه پا را فراتر نهاده و به دنبال وحدت ادیان ابراهیمی هستیم. بر همین مبنا روز چهارشنبه با همكاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همایشی تحت عنوان «قدس پایتخت صلح ادیان» داریم، كه این برنامه در مقابل حرف های نادرست رئیس جمهور آمریكاست، چون كه ما معتقدیم قدس پایتخت تمام ادیان است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ها در بعضی استان ها اظهار داشت: همچون برنامه های ما در خراسان رضوی اجرای شش برنامه قرآنی، اجرای محفل انس با قرآن، دیدار و تجلیل از خانواده های معظم شهدا، نشست ائمه جمعه و برگزاری گردهمایی های مشترك است.

دبیر كمیته تقریب مذاهب اسلامی تصریح كرد: همچون برنامه های ما در خراسان جنوبی صدور اطلاعیه به منظور حضور حداكثری اقشار اهل سنت در راهپیمایی ۲۲ بهمن است. جشن های محوری، تجلیل از فعالان فرهنگی، برگزاری جشنواره ها و مسابقات قرآنی، برگزاری كارگاه آموزشی بصیرت ویژه طلاب تشیع و اهل سنت و... همچون برنامه های ما در خراسان شمالی است.. در كردستان هم برگزاری همایش سراسری روحانیون تشیع، تقدیر از فعالان تقریبی، برگزاری همایش سراسری طلاب تشیع و اهل سنت، برگزاری مسابقات قرآنی با همكاری سازمان اوقاف و امور خیریه، غبارروبی از مزار شهدا و... همچون برنامه های ما در این ایام است.

علم الهدی در ادامه با اشاره به اینكه در آذربایجان غربی هم ویژه برنامه های زیادی داریم، اظهار داشت: همایش بزرگ یاوران انقلاب با حضور علما و روحانیون استان آذربایجان غربی، افتتاحیه بانك وحدت (بانكداری اسلامی) با حضور علما و روحانیون تشیع و اهل سنت كه این افتتاحیه با همكاری بانك انصار انجام می شود؛ چون كه بعضی از علمای اهل سنت بانكداری ما را قبول ندارند و معتقدند كه این بانكداری اسلامی نیست و با همكاری های انجام شده در صدد هستیم كه در این ایام شعبه ای از بانك انصار در ارومیه افتتاح شود كه طبق فتوای علمای اهل سنت باشد؛ یعنی بدون درصد (بهره).

او ادامه داد: ما امیدواریم بتوانیم با تشكیل این بانكداری آن را به كل كشور تعمیم بدهیم. برپایی همایشی با حضور روحانیون، دیدار با خانواده های شهدای معظم روحانی، آزین بندی، ارسال پیامك در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی، غبارروبی و گلباران گلزار شهدا، تجلیل از روحانیون، اساتید و ائمه جمعه موفق این استان و برگزاری مسابقه كتاب خوانی از دیگر برنامه های ما در استان آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به برنامه های این ایام در استان كرمانشاه تصریح كرد: در صددیم با عنایت به زلزله ای كه در این استان رخ داده است هدایا و برنامه های ویژه ای برای این استان داشته باشیم كه همچون آن ها حضور علمای شیعه و اهل سنت در میان مردم، انجام مصاحبه با ائمه جمعه، اعضای شورای روحانیت، برگزاری پیش نشست نقش زن و خانواده در فقه اجتماعی، اعزام سخنران تقریبی برای سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه است.

دبیر كمیته تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های این مجمع در استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گلستان و فارس اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان برگزاری دومین همایش ماندگاری انقلاب اسلامی با همكاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برگزاری بیست و نهمین همایش علمی-تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان و... را داریم. در هرمزگان هم اعزام مبلغ، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، تقدیر از فعالان تقریبی، برگزاری همایش نقش زن در سبك زندگی ایرانی-اسلامی و... را داریم. در استان هرمزگان هم همایش انقلاب اسلامی، گفتمان انقلاب و عزت امت اسلامی، همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت، همایش بانوان با مبحث انقلاب اسلامی، تحكیم بنیان خانواده و منزلت زن مسلمان را داریم و در استان فارس هم برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقه فرهنگی مانند كتاب خوانی، اذان، اعزام مبلغ، دیدار با خانواده های شهدا و صدور اطلاعیه به منظور حضور پرشور اقشار اهل سنت این استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن همچون برنامه های ما در این ایام است.




1396/11/09
19:51:35
5.0 / 5
4298
تگهای خبر: برنامه , جشن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است