فیلمهای نوروزی چند نفر را به سینماها کشانده اند؟
هنر شهر: باآنکه آمار فروش برخی فیلمهای توروزی میلیاردی شده، اما هفت فیلم اکران نوروزی تابحال توانسته اند در مجموع فقط حدود ۲۰۰ هزار نفر تماشاگر را به سینما بکشانند.
به گزارش هنر شهر به نقل از ایسنا، اکران فیلمهای نوروزی در دو مقطع با فاصله یک هفته از هم شروع شد و از تاریخ ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۰ سه فیلم «قدغن»، «موقعیت مهدی» و «گل به خودی» روی پرده رفتند و چهار فیلم «روز صفر»، «مرد بازنده»، «سگ بند» و «شادروان» هم از ۲۵ اسفند اکران شدند، اما بیشتر آنها در این زمان فروش موفقی نداشتند در حالیکه اکران نوروزی به زعم خیلی از اهالی سینما حدودا بهترین نوبت اکران سال به حساب می آید.
برپایه آمار سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) تا ظهر چهارشنبه، سوم فرودین ۱۴۰۱ هفت فیلم نوروزی حدود ۲۰۷ هزار نفر مخاطب داشته اند و پرفروش ترین فیلم هم فعلاً کمدی «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی است.
«سگ بند» که نام آن از یکی از فنون کشتی گرفته شده، با ۶۴، ۹۲۶ نفر تماشاگر حدود دو میلیارد و ۶۰۵ میلیون تومان فروش داشته است.
فیلم پرمخاطب بعدی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر است که ۶۱، ۵۰۲ تماشاگر داشته و اندکی بیشتر از دو میلیارد تومان بلیت فروخته است.
سومین فیلم پرمخاطب اکران نوروزی «شادروان» حسین نمازی است که با بیشتر از ۳۴ هزار نفر تماشاگر حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
«مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان دیگر فیلم پرتماشاگر جدول نوروزی است که تابحال پذیرای ۲۱، ۸۵۲ نفر بوده و حدود ۹۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
«روز صفر» سعید ملکان هم با بیشتر از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر تماشاگر فعلاً ۷۲۲ میلیون تومان بلیت فروشی کرده است.
اما از بین دو فیلم دیگر اکران نوروزی، هیچ کدام حتی پنج هزار نفر تماشاگر هم نداشته اند و فیلم کودک و نوجوان «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری با ۳، ۵۶۱ نفر تماشاگر ۱۲۲ میلیون تومان فروش داشته است.
«قدغن» هم به کارگردانی مجید مافی که در اکران نوروزی سال قبل فیلم «تکخال» را روی پرده داشت، فعلاً فقط ۲، ۸۴۴ بلیت فروخته و رقم فروش آن هم ۹۲ میلیون و ۵۴۱ تومان است.
نگاهی اجمالی به آمار فروش فیلمها نشان داده است که آثار کمدی - همان گونه که پیشبینی می شد - در این نوبت اکران هم از استقبال بیشتری برخوردار شده اند و پس از آن، نام کارگردان و لیست بازیگران عوامل موثری در جذب مخاطب هستند، اما از این ها مهم تر تبلیغات تلویزیونی است که بهترین مصداق این مساله فیلم «موقعیت مهدی» - محصول صدا و سیما و اثری از سینمای دفاع مقدس - است که بعنوان تنها فیلم نوروزی "بیشترین" فرصت تبلیغات را در تلویزیون دارد.
در ایام گذشته برخی صاحبان فیلمهای اکران نوروزی نسبت به پخش نشدن تیزرهای تهیه شده برای تلویزیون اعتراض کردند.
منبع: هنر شهر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب