در گزارش هنر شهر مطرح شد؛

هدف بامداد روز بعد احترام به مخاطب بود

هدف بامداد روز بعد احترام به مخاطب بود به گزارش هنر شهر، کارگردان برنامه سحرگاهی بامداد روز بعد که در روزهای ماه رمضان از شبکه دو سیما روی آنتن می رفت، در رابطه با این برنامه و اتفاقات آن توضیح داد.



هادی نعمت اللهی کارگردان ویژه برنامه سحر شبکه دو سیما تحت عنوان «صبح روز بعد» در رابطه با شرایط تولید این برنامه و همینطور نحوه ورود به این مدل از برنامه سازی، به خبرنگار مهر بیان نمود: سحر ماه مبارک رمضان سال جاری از حیث اتفاقات سال قبل ای که در کشور رخ داد و از طرفی تقارنش با ایام عید نوروز، سحر متفاوتی نسبت به سالهای گذشته بود.
وی افزود: با مجموع این عوامل تصورم این بود که در ماه مبارک رمضان سال جاری چه در سحر و چه در افطار می تواند اتفاقی رقم بخورد که از شرایط مختلف خصوصیت بسازد به جهت اینکه در فضای قصه گو یک تفاوتی روی آنتن به وجود بیاید البته با قید این که کار با کیفیت باشد.
نعمت اللهی با اشاره به اینکه مخاطب این را می فهمد که برنامه ساز برای او وقت گذاشته است یا نه، اظهار داشت: هدفمان این بود که مخاطب این را بپذیرد که یک تیم تصمیم گرفته اند به جزئیاتی فکر کنند که نتیجه اش احترام گذاشتن به اوست و در جزء جزء «صبح روز بعد» سعی کردیم این مورد وجود داشته باشد.
کارگردان برنامه «صبح روز بعد» در رابطه با حضور باردیگر فرزاد جمشیدی در برنامه های سحر تلویزیون با اشاره به اینکه در این سال ها هم تلویزیون از فرزاد جمشیدی محروم بود و هم او از تلویزیون، یاداور شد: برگشتن فرزاد جمشیدی به برنامه سحر یک ظرفیتی را روی آنتن آزاد می کرد که اگر ما باهوش باشیم می توانیم این را به اتفاق درست در رسانه تبدیل نماییم.
وی افزود: ما طرح این برنامه را بر مبنای حضور فرزاد جمشیدی طراحی کردیم، ما برای هرکدام از این قصه ها پژوهش داریم، کتاب داریم و متن داریم و همه اینها را به فرزاد می دهیم و او از برنامه که فارغ می شود، مطالعه اش بلافاصله برای اجرای بعدی شروع می شود.
نعمت اللهی ضمن اشاره به دکور متغیر و چرخان برنامه «صبح روز بعد» اظهار داشت: پرده های قصه گویی می توانست با دکوری بسیار ساده تر اجرا شود، اما دغدغه ما این بود که دقیقا مانند یک تئاتر باشد گرچه سختی دارد اما به همان مبحث ارزش قائل شدن برای مخاطب بازمی گردد.
کارگردان برنامه «صبح روز بعد» با اشاره به اینکه ما ۱۰۰ درصد آنچه را از قبل برای این برنامه و آیتم های آن طراحی نموده بودیم اجرا کردیم، اظهار داشت: حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در واپسین روزهای سال قبل از این برنامه بسیار مایه دلگرمی ما بود این را از حیث پشتیبانی از اسپانسر نمی گویم از این جهت است که وقتی اتفاقی این چنینی می خواهد رخ دهد آدم های همدل فراتر از مناسبات سازمانی شان کنار یکدیگر قرار می گیرند.
وی در انتها با تکیه بر این که همدلی بین اجزای مختلف تیم تولید این برنامه بی نظیر بود، اظهار داشت: «صبح روز بعد» می تواند شروع یک نوع از برنامه سازی در تلویزیون باشد که فقدانش سالهاست وجود دارد و این جنس از اتفاقات باید زیاد در تلویزیون تکرار شود.


منبع:

1402/02/01
16:41:26
0.0 / 5
284
تگهای خبر: آنتن , برنامه , پژوهش , تئاتر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است