هنر در مقابل تبلیغات منفی دشمنان ایران

هنر در مقابل تبلیغات منفی دشمنان ایران به گزارش هنر شهر، به نقل از ایرنا معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: باید هنرمندان بیشتری برای اجرای برنامه های فرهنگی به خارج كشور اعزام گردند، آنها می توانند پیام صلح و دوستی ملت ایران را به بهترین شكل به دنیا منتقل كنند و هنر، ابزار مناسبی برای برای خنثی كردن تبلیغات منفی دشمنان می باشد.


علی مرادخانی افزود: اجرای مشترك اركستر راونای ایتالیا و اركستر سمفونیك تهران، شامگاه پنجشنبه ۱۵ تیر در تهران برگزار شد و امشب ۱۷تیر نیز در شهر راونا برگزار خواهد شد و كاری كه در تهران برگزار شد، به لحاظ كیفی، فوق العاده زیبا و خوب بود.
اجرای مشترك اركستر ایران و ایتالیا عصر امروز به صورت زنده از شبكه تلویزیونی دولتی و سراسری ایتالیا (Rai) پخش می شود.
هنگام پخش زنده این رویداد هنری، تصاویری از زیبایی ها و شكوه اماكن تاریخی و طبیعی ایران نیز از این شبكه نشان داده خواهد شد.
مرادخانی تصریح كرد: اصولا رسالت دیپلماسی فرهنگی این است كه ما آنگونه كه شایسته اش هستیم معرفی شویم، ملت ایران نگاه ها و باورهایی دارد كه در هر جای دنیا مطرح شود در جریان های مختلف اجتماعی آنجا تاثیر می گذارد. 
وی افزود: وزارت ارشاد در همین راستا كارهای مختلفی انجام داده و برنامه های خوبی دارد چراكه معتقدیم رفت و آمدهای فرهنگی و هنری بسیار تاثیرگذار است، همانگونه كه «ریكاردو موتی» موسیقی‌دان برجسته ایتالیایی گفته بود من هر جای دنیا بروم ایران را به این شایستگی كه دیدم معرفی می كنم، ایران كشوری فوق‌العاده است. 
مرادخانی اهمیت حوزه فرهنگ را یادآور شد و گفت: مخاطب این حوزه مردم هستند، وقتی شما توده جامعه و مردم را مخاطب قرار می دهید فضایی ایجاد می كنید كه یك معرفت كلی وعمومی بسیار مثبتی را در آینده شاهد خواهید بود.
معاون امور هنری وزیر ارشاد ادامه داد: اگر در فضاهای مختلف اجتماعی خودمان هم توجه كرده باشید، مردم ایران نسبت به برخی كشورها نظر بهتری دارند و دلیلش این است كه در حوزه های مختلف مردمی، آن كشورها بیشتر حضور داشتند، كار كردند و این ارتباطات، مدام برقرار شده است.
وی اضافه كرد: به نظر می آید ما در این زمینه ها كم كار كردیم و باید آن را تقویت كنیم، فضایی كه اكنون ایجاد شد بسیار تاثیر گذار است و از این پس در كشور ایتالیا شاهد فضای مثبت تری خواهیم بود.
مرادخانی بیان داشت: با مطرح كردن داشته های فرهنگی و هنری خود در كشورهای مختلف، چهره درست و شایسته ایران به عنوان یك كشور فرهنگی صاحب تمدن، بزرگ و تاریخی كه ارزشهای خود را باور دارد و با آن زندگی می كند، معرفی می شود. 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد: در زمینه تعاملات فرهنگی و هنری باید كاری كنیم كه دشمنان قسم خورده ما كه دائم تهمت های ناروا می زنند و قصد دارند ایران را از زوایای كاملا نادرست معرفی كنند، موفق نشوند و یكی از مهم‌ترین راهكارهای تحقق این هدف مهم، ابزار هنر و حضور هنرمندان ما در كشورهای مختلف است تا بتوانیم آنطور كه لازم است ایران را معرفی كنیم. 
با مشاركت و پیگیری‌ های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در جریان برگزاری بیستمین دوره جشنواره راونا با شعار «راه‌های دوستی»، اركستر شهر راونا متشكل از 160 نوازنده ایتالیایی به رهبری «ریكاردو موتی» موسیقیدان شهیر ایتالیایی، روز 15 تیرماه 96 كنسرتی را در محل تالار وحدت تهران برگزار كرد.
در ادامه این برنامه هنری مشترك، اركستر سمفونیك تهران با حضور 106 نوازنده، امشب 17 تیرماه در شهر راونا در شمال ایتالیا، كنسرت مشترك دیگری به رهبری «ریكاردو موتی» به اجرا در می آورد. 
1396/04/17
19:48:28
5.0 / 5
4653
تگهای خبر: هنر , برنامه فرهنگی و هنری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است