آخر هفته به چه نمایشگاهی برویم؟

آخر هفته به چه نمایشگاهی برویم؟ به گزارش هنر شهر تعطیلات آخر هفته كه معمولا در پایتخت با بازگشایی نمایشگاه های هنری همراه می باشد، فرصت خوبی را برای هنردوستان فراهم می آورد تا بخشی از وقت خویش را به بازدید از گالری ها و موزه ها اختصاص دهند. ایسنا در این مطلب پیشنهادهایی را برای گالری گردی در این روزها عرضه می كند.



موزه امام علی(ع)
نمایشگاه تصویرسازی ادیان توحیدی با آثار هنرمندانی از كشورهای ایران، اوكراین، كرواسی، ایتالیا، روسیه، قزاقستان، تركیه، تایوان و عراق در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شده است.
در این نمایشگاه ۶۵ اثر از ۲۷ هنرمند ایرانی، ۲۱ هنرمند خارجی و ۱۷ تن از استادان صاحب نام ایرانی و خارجی با موضوعات «بیان آموزه ها و تعالیم انبیا»، «نیكوكاری و نوع دوستی»، «دعا و نیایش» و «صلح و آشتی» به نمایش درآمده است.
نمایشگاه تصویرسازی ادیان توحیدی تا ۲۶ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی عصر(عج) روبه روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار شماره ۳۵ میزبان علاقه مندان و دوست داران رشته تصویرسازی است.

گالری نقش جهان
یك پزشك كه بر اثرات مفید نقاشی بر زندگی اش تاكید دارد، تصمیم دارد نمایشگاهی از نقاشی های خویش را برگزار كند. پریسا میر می گوید: تصمیم گرفتم بخشی از عواید حاصل از نمایشگاه نقاشی خودم را به فعالیت هنر درمانی اختصاص بدهم تا بتوانم با عرضه راهكارهای ساده، التیامی بر لحظات سخت زندگی خود و دیگران باشم.
این نمایشگاه جمعه (۱۶ آذر ماه) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه نقش جهان واقع در نیاوران، از میدان یاسر به سمت تجریش، كوچه همایونفر، كوچه سعدی، كوچه حافظ، خیابان آیت الله محمودی ۲، پلاك۹ (شماره تماس ۲۲۷۱۶۲۲۰) افتتاح می گردد و تا ۲۱ آذر ماه به جز شنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه خواهد داشت.

گالری ساربان
نمایشگاه نقاشی های احمد وكیلی با عنوان «انعكاس ذهن»، روز جمعه (شانزدهم آذر ماه) در گالری ساربان افتتاح می گردد. در این نمایشگاه نقاش باردیگر به سراغ طبیعت و منظره نگاری رفته و با لحن شناخته شده اش آنرا به تصویر كشیده است.


این نمایشگاه از روز جمعه (۱۶ آذر ماه) افتتاح می گردد و تا روز دوشنبه (۲۶ آذر ماه) ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند برای تماشای آثار همه روزه به جز سه شنبه ها به گالری ساربان به نشانی سهرودی شمالی، هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاك۱۳۰ رجوع كنند.

خانه هنرمندان ایران
نمایشگاه های انجمن عكاسان ایران، انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس، انجمن عكاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران، انجمن عكاسان خانه تئاتر، انجمن عكاسان سینمای ایران، انجمن صنفی عكاسان مطبوعاتی ایران و انجمن عكاسی میراث فرهنگی با رویكرد چهره ایران و نمایشگاه دانشجویان برنامه نمایشگاهی این دوره از همایش «۱۰ روز با عكاسان» است كه در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است.
این رویداد از ۱۴ آذرماه شروع به كار كرده و تا ۲۳ آذر ادامه دارد.

گالری مژده
مریم حیدرزاده، ترانه سرا، پنجمین نمایشگاه نقاشی هایش را با عنوان «پس از آن همه حسرت» جمعه نهم آذر در گالری مژده برگزار كرده است.
او درباره آثار تازه اش گفته است: این نمایشگاه شامل ۳۰ تابلو است كه با تكنیك اكریلیك روی بوم و در یك سال اخیر خلق شده اند. «پس از آن همه حسرت»، نامی است كه برای نمایشگاه های نقاشی خودم برگزیده ام، چونكه سه ونیم ساله بودم كه بر اثر یك عمل جراحی بینایی ام را از دست دادم و نقاشی هنری بود كه همیشه عاشقش بودم و به خاطر این محدودیت نمی توانستم به آن بپردازم. تا ۹ سال قبل كه بعد از آن همه حسرت با راهنمایی استادم آقای قاسمی زاده توانستم به سمت آن بروم. رنگ ها و تصاویر در هاله ای از ابهام در ذهنم وجود داشت و همین مبحث كمك كرد تا بتوانم نقاشی كنم.
نمایشگاه مریم حیدرزاده در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاك ۲۷، تا شانزدهم آذرماه (غیر از شنبه) هر روز از ساعت ۱۲ تا ۲۰ به تماشاست. همینطور مقرر است جمعه ۱۶ آذرماه وركشاپی با حضور حیدرزاده برگزار گردد كه علاقه مندان بتوانند از نزدیك شاهد نقاشی كردن او باشند.

گالری كلاهدوزان
آثار ۱۳ هنرمند نقاش و خطاط معاصر ایران با عنوان «در جست وجوی خود» به نمایش گذاشته می گردد.
در این نمایشگاه آثاری از محمد احصایی، نصرالله افجه ای، حجت امانی، یعقوب امدادیان، فرامرز پیلارام، مهدی حسینی، صادق تبریزی، مریم سالور، داوود قنبری، رضا مافی، حسین محجوبی، منوچهرنیازی و گیزلا وارگا سینایی به نمایش درمی آید. مفهوم مشترك اغلب آثاری كه در نمایشگاه «در جست و جوی خود» به نمایش گذاشته می شود، هنر ایرانی ـ اسلامی است.
علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه گروهی نقاشان و خطاطان معاصر ایران می توانند روز جمعه (۱۶ آذر ماه) به گالری كلاهدوزان واقع در خیابان دستگردی خیابان دكتر مصدق نبش كوی دهم، مجتمع سایا رجوع كنند.

گالری گلستان
گالری گلستان هم ۱۶ آذرماه میزبان آثار نقاشی علی ترقی جاه می گردد. علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه جمعه تا سه شنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و چهارشنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به گالری گلستان واقع در دروس، خیابان كماسایی، پلاك ۳۴ رجوع كنند. این نمایشگاه تا ۲۱ آذر برقرار خواهد بود.

گالری سرزمین هنر
نقاشی های ۱۲ هنرمند با عنوان «قطعا اتفاق افتاده» در گالری سرزمین هنر به نمایش گذاشته می گردد.
این نمایشگاه كه با اجرای زنده گروه موسیقی همراه می باشد، روز جمعه (۱۶ آذر ماه) در گالری سرزمین هنر، از ساعت ۱۶ تا ۲۱ افتتاح می گردد.


علاقمندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه «قطعا اتفاق افتاده» تا ۲۵ آذر ماه به گالری سرزمین هنر واقع در اوین، ابتدای سربالایی خیابان كچویی، كوچه صفا، پلاك ۴ رجوع كنند. گالری به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ دایر است.

گالری ماه مهر
«مدارِ بسته» نمایشگاهی است كه با پرداختن به امنیت بعنوان دغدغه ای فردی، اجتماعی و فرهنگی می خواهد بخشی از مهم ترین شرایط زندگی و كامیابی جامعه را از زوایای مختلف بررسی كند. آثار این نمایشگاه با استفاده از رسانه های مختلفی چون ویدیو، چیدمان، عكس و... پدید آمده اند و در فضایی بینامتنی تلاش دارد با تاكید بر لزوم استفاده از مدیوم های جدید برای ارتباط مؤثرتر با مخاطب نمایشگاه متفاوتی را عرضه نماید.
این نمایشگاه از ۱۶ آذر تا ۱۰ دی ماه در این گالری برقرار خواهد بود.



موزه ملی ایران
نمایشگاه «باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» ۵۶۰ اثر تاریخی باستانی هلند را به مدت شش ماه تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ در موزه ملی ایران به نمایش می گذارد. در بین ۵۶۰ شی باستانی و تاریخی در ۳۳۱ ردیف از موزه درنتس شهر آسن در هلند، تابلوهای نقاشی ای هم حضور دارد كه هنردوستان علاقه مند به میراث فرهنگی می توانند از آنها بازدید نمایند. گالری نقاشی این نمایشگاه دربرگیرنده منتخبی از آثار هنرمندان هلندی است كه عموما شامل مناظر و زندگی روستایی در استان «درنته» است.
یكی از تابلوهای به نمایش درآمده «بر دروازه ابدیت» نام دارد كه به علت موضوعیت آن با هلند، از مخزن موزه هنرهای معاصر برای نمایش در این نمایشگاه امانت گرفته شده است. تابلویی را كه با نام «چشم انداز خانه روستایی در درنته ۱۸۹۴» معرفی شده است، مسئولان موزه درنتس با حمایت «ینكگیرولوتریج» سال قبل از نهاد دیگری خریداری نموده اند، اما تا پیش از انتقال آن به ایران، در هیچ كدام از تالارها یا نمایشگاه های هلند نمایش داده نشده بود.



1397/09/15
15:10:22
5.0 / 5
3847
تگهای خبر: برنامه , تئاتر , تبلیغات , تصویر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است