مرتضی شعبانی مطرح كرد؛

امیدوارم نخستین حضور جهانی نت های مسی یك رویا در كن باشد

امیدوارم نخستین حضور جهانی نت های مسی یك رویا در كن باشد به گزارش هنر شهر تهیه كننده مستند نت های مسی یك رویا ابراز امیدواری كرد نخستین حضور جهانی این مستند در جشنواره فیلم كن باشد.



به گزارش هنر شهر به نقل از مهر، نشست مستند «نت های مسی یك رویا» با حضور رضا فرهمند كارگردان، ستاره بنیادی تدوینگر، مهرداد امین تصویربردار، مرتضی شعبانی تهیه كننده، حمید احمدی صدابردار و حسن مهدوی صداگذار در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.
در ابتدای این نشست، رضا فرهمند اظهار داشت: نزدیك به ۵ سال است درگیر بحران های خارجی هستم و سوژه این مستند را پس از مدت ها انتخاب كردم.
شعبانی تهیه كننده این مستند هم تصریح كرد: سال ها است با این مستندساز كار می كنم و خوشبختانه آثار وی مورد قبول مخاطب داخلی و خارجی قرار گرفته است و توانسته فروش تلویزیونی در خارج از كشور داشته باشد و این نشان داده است كه ما به مخاطب خارجی توجه داریم.
حسین مهدوی هم بیان كرد: صداگذاری در مستند دشوار می باشد و معتقدم مستند صدا هم باید موردتوجه قرار گیرد. این روزها درام با مستند همراه شده است بنابراین صداسازی به فضای مستند كمك می نماید. البته صدای خرابه ها در فیلم همان صدایی بود كه سرصحنه گرفته شده است و هیچ صدایی به غیر از باد به مستند اضافه نشده است.
فرهمند درباره خطرهای سفر به این منطقه توضیح داد: منطقه یرموك تنها ۳ ماه از آزاد شدن آن می گذشت و بمب های دستی فعال در منطقه هنوز وجود داشت و احتمال هر خطری در این پروژه می رفت، به خصوص كه مبحث این مستند كودكان هستند.
وی افزود: نزدیك شدن به این كودكان از نظر امنیتی سخت بود، بار دوم كه به این منطقه سفر كردم، با این ۵ كودك آشنا شدم اما كار كردن با آنها خیلی سخت بود. البته بچه ها از همان اول با دوربین ارتباط برقرار كردند. تاكید می كنم كه این بچه ها خودشان بودند و بازی نمی كردند.
شعبانی درباره پخش جهانی این پروژه توضیح داد: از همین ابتدا با پخش كننده قرارداد بسته ایم و فكر می كنم نخستین حضور آن جشنواره فیلم كن باشد.
وی افزود: در جاهای مختلف دنیا حتی در ایران تله های انفجاری وجود دارد، فكر می كنم ایمن سازی منطقه یرموك سال ها طول می كشد.
فرهمند در بخش دیگری از این نشست تصریح كرد: این فیلم یك داكیودرام است و با پروژه قبلی من فرق می كند. بنابراین هدایت كاراكترها در این مستند خوب است.
وی بیان كرد: آنقدر كه زندگی این بچه ها در جنگ به از بین رفته است كه آخر بندی این فیلم می تواند یك رویا باشد.
ستاره بنیادی تدوینگر این اثر درباره راش های استفاده نشده توضیح داد: راش های خاصی از فیلم وجود دارد كه می تواند تبدیل به یك فیلم كوتاه شود.

1397/11/16
23:41:30
5.0 / 5
4005
تگهای خبر: تصویر , تهیه كننده , جشن , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است