چاپ ۹ اثر از مارسل پروست برای اولین بار

چاپ ۹ اثر از مارسل پروست برای اولین بار هنر شهر: طرفداران «مارسل پروست»، نویسنده مشهور فرانسوی، بزودی 9 رمان كوتاه از آثار اولیه این نویسنده را كه تا كنون چاپ نشده بود، مطالعه خواهند كرد.


به گزارش هنر شهر به نقل از آرت دیلی، این ۹ رمان كوتاه از نویسنده «در جست وجوی زمان از دست رفته» قرار بود قسمتی از كتاب «خوشی ها و روزها» نخستین اثر «مارسل پروست» باشد، اما «پروست» بعدها از انجام این كار منصرف شد. «خوشی ها و روزها» مجموعه ای از شعرها و داستان های كوتاه است كه در سال ۱۸۹۶ به چاپ رسید.
این ۹ متن توسط برنار دو فالوا، كارشناس خبره آثار «پروست» و بنیان گذار انتشارات فالوا كه سال قبل درگذشت، كشف شده است.
این مجموعه در اكتبر سال جاری و با عنوان «نویسنده مرموز و چندین رمان كوتاه چاپ نشده» به همراه نقد به چاپ خواهد رسید.
برنار دو فالوا قبل تر یك رمان چاپ نشده و یك متن ناتمام از «پروست» را كشف كرده بود كه هر دو آنها در دهه ۵۰ میلادی به چاپ رسیدند.
«مارسل پروست» در سال ۱۹۸۲ وارد عرصه فعالیت های ادبی جدی شد و همكاری اش را با نشریه «Banqunet» شروع كرد. در سال ۱۸۹۶ در ۲۵ سالگی نخستین اثر خودرا به نام «خوشی ها و روزها» منتشر نمود. نخستین شاهكار «پروست»، «طرف خانه سوان» بود كه نخستین قسمت از اثر هفت گانه «در جست وجوی زمان از دست رفته» را تشكیل می داد و در دسامبر ۱۹۱۳ منتشر گردید. «در جست وجوی زمان از دست رفته» مشهورترین اثر او بود كه بین سال های ۱۹۱۳ و ۱۹۲۷ در هفت جلد منتشر گردید.
یك نسخه از كتاب «طرف خانه سوان» در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۱.۷ میلیون دلار در یك حراجی به فروش رسید كه در آن زمان ركوردی برای فروش كتاب های فرانسوی رقم زد.
این نویسنده فرانسوی در عرصه نویسندگی از افرادی چون «گوستاو فلوبر»، «فئودور داستایوفسكی»، «جورج الیوت» و «لئو تولستوی» الهام می گرفت و «گراهام گرین» او را بزرگ ترین نویسنده قرن بیستم نامید.
بیشتر آثار «پروست» پس از مرگش به چاپ رسیدند؛ رمان «اسیر» در سال ۱۹۲۳، رمان «زندانی» در سال ۱۹۲۵، «زمان بازیافته» در سال ۱۹۲۷، «ژان سنتوی» در سال ۱۹۵۲ و اثر ناتمام «علیه سنت بوو» در سال ۱۹۵۳ منتشر شدند. این نویسنده در سال ۱۹۱۸ جایزه ادبی «گنكور» فرانسه را كسب نمود. «مارسل پروست» سال ۱۹۲۲ در سن ۵۱ سالگی درگذشت.




منبع:

1398/05/15
12:48:58
5.0 / 5
3915
تگهای خبر: فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
هنر شهر

هنر شهر

هنر و فرهنگ شهری

honareshahr.ir - تمامی حقوق مالکیت معنوی سایت هنر شهر محفوظ است